×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
معاون استاندار گیلان: الگوی تاریخ‌ساز زنان ایران، برای نسل جوان تبیین شود

به گزارش گیلان پیام، دکتر محمود قاسم نژاد در یادواره استانی لشگر فرشتگان تاریخ ساز که به منظور نکوداشت زنان شهیده، جانباز و آزاده استان گیلان برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی موثر بانوان در شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: زنان و مادران این مرز و بوم با تاسی از حضرت ام البنین، نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس ایفا نمودند.
وی با تاکید بر نقش اساسی و موثر بانوان در تربیت نسل مجاهد و پشتیبانی مادی و معنوی از جبهه های حق علیه باطل اظهار داشت: نقش آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس به همین حد محدود نشد و علی رغم واجب نبودن جهاد بر آنان، بسیاری از این شیرزنان دوشادوش مردان به صورت مستقیم در جبهه های حق علیه باطل حضور یافتند که گواه آن ۱۷ هزار زن شهیده، جانباز و آزاده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه متاسفانه تاکنون به موضوع نقش آفرینی زنان در دفاع مقدس، آن طور که شایسته است، توجه نشده ؛ افزود: امروز پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، باید زمینه ای را فراهم آوریم که این الگوی تربیتی و تاریخ ساز زنان سرافراز میهن اسلامی، بیش از پیش در جامعه ترویج یابد و به درستی به نسل های آینده معرفی و انتقال داده شود.
دکتر قاسم نژاد نقش آفرینی موثر بانوان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را الگویی موفق برای حضور فعال بانوان در سایر حوزه های اجتماعی دانست و تاکید کرد: در عرصه مقابله با کرونا نیز زنان سفید پوش کادر درمان، همچون دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و همچنان ایثارگرانه در خط مقدم مقابله با این بیماری نقش آفرینی می کنند.
وی با بیان اینکه کرونا در جهان خاتمه پیدا نکرده، افزود: در چنین شرایطی رعایت پروتکل های بهداشت و اصول فاصله گذاری اجتماعی، همچنان مهمترین راهکار جهت کنترل این بیماری است و در این راستا نیازست مادران و بانوان مانند دوران دفاع مقدس با نقش محوری خود در خانواده های ایرانی، مدام این موضوع را متذکر شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و خطر افزایش چشمگیر ابتلای بیماری کرونا در دید و بازدیدهای نوروزی، تاکید کرد: همان طور که مسئولین کشوری و وزیر بهداشت هشدار دادند، در صورت عادی انگاری این ویروس، می تواند شرایط سختی در کشور ایجاد شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.