×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تجلیل از منتخبین ملی و استانی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استان گیلان با حضور استاندار

به گزارش گیلان پیام، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در مراسم تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، اظهار داشت: تقدیر از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز با هدف ترغیب و تشویق و قدردانی از واحدهای فعال، در جهت ارتقا شاخص های زیست محیطی با رعایت ضوابط و معیارهای مطابق با استانداردهای زیست محیطی ، رشد اقتصادی همگام با کاهش آلودگی ها و برقراری ارتباط سازنده بین اداره کل حفاظت محیط زیست و واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی برگزار می شود.
دکتر ساسان کفایی ادامه داد: در فرآیند انتخاب، مراحل ثبت نام به صورت خوداظهاری در سامانه جامع معاونت محیط زیست انسانی انجام شده و پس از دریافت مستندات به صورت الکترونیکی با بررسی شاخص های ممیزی و معیارهای امتیازدهی در دستورالعمل فراخوان، از بین ۲۱۵ واحد صنعتی ، ۲ واحد معدنی و ۴۲ واحد خدماتی در کشور از استان گیلان ۳ واحد مفتخر به دریافت تندیس و لوح تقدیر در سطح ملی و ۳ واحد نیز در سطح استانی توسط دبیرخانه صنایع و خدمات سبزاستان بعنوان صنایع سبز انتخاب شدند .
در ادامه دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان اظهار داشت : رعایت شاخص‌های محیط زیست و توسعه پایدار علاوه بر حفظ محیط زیست، منجر به افزایش رشد اقتصادی و صنعتی هم می‌شود چراکه بازیافت و استفاده مجدد از منابع و مواد اولیه، به‌معنای ایجاد منابع جدید است. وی ادامه داد که باید ارزیابی‌های زیست‌محیطی در اجرای هر پروژه ای ، ملاک عمل باشد.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش احداث سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ازجمله مولفه‌های مهمی ذکر کرد که در حفظ و پایداری محیط زیست موثر است. وی بیان داشت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی رشت حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روز گذشته در دیداری که با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران داشتم، موضوع تأمین اعتبار برای تکمیل این پروژه را مورد تاکید قرار دادم.
دکتر زارع ایجاد نگرش زیست محیطی بین صاحبان صنابع، معادن و خدمات برای توجه به حفاظت از محیط زیست، فراهم‌سازی زمینه رقابت سازنده میان صنایع، معادن و خدمات در گروه های تخصصی و بکارگیری اصول حفظ محیط زیست در جریان تولید و در عین حال گسترش فرهنگ زیست محیطی به فناوری های زیست محیطی و فرایند تولید پاک را ازجمله اهداف برای دستیابی به واحد صنعتی و خدماتی سبز ذکر کرد و گفت که انتظار دارم بطور جدی در دستور کار باشد.
وی افزود: البته در کنار رعایت استانداردهای زیست محیطی و به‌کارگیری فناوری‌های نوین و پاک در کاهش و حذف آلاینده‌های خروجی از واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی ؛ اجرای طرح های بهینه سازی مصرف انرژی در واحدها نیز باید مدنظر باشد.
دکتر زارع تاکید کرد که علاوه بر تشویق مدیران واحدهایی که این موارد را رعایت کرده‌اند؛ دوره‌های آموزشی برای ارتقاء دانش زیست محیطی و ترویج این فرهنگ بطور منظم و مستمر برگزار شود.
در این مراسم شماری از مدیران عامل و منتخبان واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز برگزیده در سطوح ملی و استانی نیز نظرات خود را بیان داشتند و در پایان از شش واحد صنعتی، خدماتی و سبز برگزیده با اهدا تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.