×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت گیلان غربالگری شدند/تقدیر سخنگوی وزارت بهداشت از عملکرد موفق گیلان در طرح شهید سلیمانی

دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان را به جهت پیشرفت بالغ بر ۹۵ درصد آن در اجرای موفق طرح غربالگری و بیماریابی شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر کرد.
به گزارش گیلان پیام، وبینار بررسی وضعیت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور( طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور دکتر سیما سادات لاری، معاون وزیر بهداشت و جمعی از روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این وبینار با اشاره به نتایج و دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در گیلان اظهار کرد: این طرح، کمک شایانی به کاهش موارد بستری بیماری های تنفسی در استان داشته و همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به همکاری‌های بسیج و سپاه در اجرای موفق طرح شهید قاسم سلیمانی در گیلان، افزود: دو هزار و ۳۹۱ نفر از پرسنل مراکز بهداشت و همچنین ۶ هزار و ۷۷۳ نفر از داوطلبین بسیجی در اجرای طرح شهید سلیمانی گیلان مشارکت داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اغلب جمعیت گیلان در طرح شهید سلیمانی مورد غربالگری قرار گرفته اند، گفت: خوشبختانه بالغ بر ۹۵ درصد جمعیت گیلان در طرح محله و خانه محور طرح شهید سلیمانی توسط تیم‌های عملیاتی مورد غربالگری قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه ۹۱ درصد موارد مشکوک توسط پزشک ویزیت شدند، گفت: به طور میانگین حدود ۵.۱ نفر به ازای هر مورد مثبت شناسایی شده در طرح شهید سلیمانی، مورد ردیابی تماس قرار گرفته اند و این ردیابی ها همچنان ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۳ درصد موارد مشکوک تست شده تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند، گفت: ۱۰۰ درصد موارد مثبت کووید۱۹، ایزوله خانگی و تحت مراقبت قرار گرفته اند.
دکتر سالاری با اشاره به وضعیت سلامت جمعیت غربالگری شده در طرح شهید سلیمانی نیز بیان کرد: هشت درصد موارد مشکوک شناسایی شده، سالمند و هفت درصد نیز بیماری زمینه ای داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آمار بازدید تیم های نظارتی در شهرستان های استان، گفت: از ابتدای طرح تاکنون، ۱۷۴ هزار و ۶۷۹ بازدید توسط تیم های نظارتی بهداشت محیط و هلال احمر انجام شده که هفت هزار و ۷۰ فقره، منجر به صدور اخطار و ۵۶۷ مورد نیز پلمب صورت گرفته است.
دکتر سیما سادات سالاری- معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: گیلان از جمله استان‌های موفق در اجرای این طرح بود که ارتباط و تعامل بسیار خوبی با سپاه و بسیج داشت.
سخنگوی وزارت بهداشت اجرای موفق طرح سیلمانی گیلان را نمونه و الگوی موفقی برای سایر نقاط کشور دانست و گفت: اگر بیماریابی و غربالگری فعال استان گیلان که در تعامل با سپاه و بسیج صورت گرفت انجام نمی‌شد، یقیناً پیک کرونا در استان گیلان خیز بیشتری داشت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.