×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بااعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی؛  قطب بیمارستانی غرب گیلان توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد

بیمارستان ۲۳۱ تخت خوابی شهرستان تالش توسط رئیس‌جمهور بااعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
به گزارش گیلان پیام، با گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان جدید شهید نورانی تالش، صبح امروز، همزمان با بهره‌برداری از هشت بیمارستان و مرکز درمانی با ظرفیت ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در چهارمین آیین پویش «ره سلامت»، این بیمارستان، با ظرفیت ۲۳۱ تختخواب در زمینی به مساحت سه و نیم هکتار، از طریق ویدئوکنفرانس توسط دکتر حسن روحانی- رئیس‌جمهور با حضور دکتر سعید نمکی- وزیر بهداشت و درمان و همچنین دکتر ارسلان زارع- استاندار گیلان، دکتر حسن محمدیاری-نماینده مردم تالش در خانه ملت، مهندس علیزاده-معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
بیمارستان شهید نورانی شهرستان تالش دارای ۱۲ تخت ICU، ۱۲ تخت CCU، ۶ تخت NICU، ۲۴ تخت اورژانس، ۸ تخت نوزادان سالم، ۱۳ تخت دیالیز، ۲۴ تخت بستری زنان و زایمان، ۲۴ تخت بستری کودکان، ۴۸ تخت بستری داخلی، ۴۸ تخت بستری جراحی و ۱۲ تخت بستری جراحی خاص است.
بیمارستان شهید نورانی در چهار طبقه بناشده که مساحت ساختمان اصلی آن ۱۵ هزار مترمربع، مساحت ساختمان جنبی ۹۹۳ مترمربع، مساحت طبقه اول دو هزار و ۹۰۴ مترمربع، مساحت طبقه دوم دو هزار و ۸۰۰ مترمربع، مساحت طبقه سوم دو هزار و ۴۹۷ مترمربع و همچنین مساحت طبقه چهارم این بیمارستان ۹۷۳ مترمربع وسعت دارد.
بخش‌های بستری داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و مراقبت‌های ویژه شامل ICU و CCU، NICU ازجمله فضاهای خدمات مراقبت از بیمار، بخش‌های اورژانس، درمانگاه تخصصی، دیالیز، اعمال جراحی و زایمان، داروخانه در بخش خدمات درمانی، تصویربرداری پزشکی و آزمایشگاه تشخیص پزشکی در حوزه خدمات تشخیصی، رستوران، آشپزخانه، رختشوی‌خانه، استریل مرکزی، موتورخانه، نمازخانه، رخت‌کن‌ها در حوزه خدمات پشتیبانی و همچنین بخش پذیرش مدیریت دفاتر مالی در بخش خدمات اداری در بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان تالش هستند.
بیمارستان شهید نورانی تالش، امروزه با خدمات گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف درمانی، بستری، تشخیصی و مراقبتی ارائه می‌کند امروزه به قطب درمانی غرب گیلان تبدیل‌شده است.
ساخت بیمارستان جدید شهرستان تالش از سال ۱۳۸۸ در منطقه طولارود آغاز شد و به گفته دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای احداث، تکمیل بخش‌ها و تجهیز آن تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
علیرغم داشتن جمعیت بالا در شهرستان تالش و همچنین با توجه به گردشگر پذیر بودن این شهرستان، مردم تنها از یک بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی که بیش از ۴۳ سال قدمت داشت، استفاده می‌کردند به‌گونه‌ای که این بیمارستان نیازهای مردم منطقه را در حد مطلوب برآورده نمی‌کرد.
گفتنی است تعداد بیمارستان‌های گیلان از ۳۱ بیمارستان در سال ۹۲ به ۳۶ بیمارستان در سال ۹۹، تعداد تخت ICU استان از ۱۲۳ تخت در سال ۹۲ به ۲۸۵ تخت در امسال و تعداد تخت‌های CCU استان از ۱۲۰ تخت در ۹۲ به ۱۶۳ در سال ۹۹ افزایش‌یافته است.
در حال حاضر در استان گیلان ۳۸۵۵ تخت فعال وجود دارد درحالی‌که این شاخص در سال ۹۲، ۳۱۹۶ بود و اکنون می‌توان گفت شاخص تخت فعال به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان از ۱.۲۵ در سال ۹۲ به ۱.۵۱ در سال ۹۹ افزایش‌یافته است.
شهرستان تالش در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع‌شده و دارای بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.