×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان عنوان کرد: بالغ بر ۲۱۳ میلیارد ریال برای اجرای عملیات و بهسازی تاسیسات آبرسانی رودبار هزینه خواهد شد

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان عنوان کرد: بالغ بر ۲۱۳ میلیارد ریال برای اجرای عملیات و بهسازی تاسیسات آبرسانی رودبار هزینه خواهد شد
به گزارش گیلان پیام، مدیرعامل آبفای گیلان از اجرای ۱۳۹۲متر اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال شهرستان رودبار از ابتدای سال ۹۹ تا کنون خبر داد.
سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به وضعیت خاص توپوگرافی و پراکندگی جمعیت شهرستان رودبار و اختلاف ارتفاع آبرسانی به این شهرستان افزود: شرکت آبفای گیلان با هزینه ای بالغ بر ۲۱۳ میلیارد ریال توانسته در حوزه های مهم آبرسانی اعم از توسعه و اصلاح شبکه، تعمیر و نگهداری تاسیسات و پایش کیفیت آب شهرستان اقدام نماید.
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با اشاره به اینکه اجرای پروژه های آب و فاضلاب در شهرستان رودبار از ویژگی ها و صعوبت هایی برخوردار است گفت: علی رغم همه مشکلات، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تلاش نموده تا خدمات مطلوبی در حوزه آبرسانی به شهرستان ارائه نماید به نحوی که توانسته در پنج ماه نخست سالجاری ۱۳۹۲ متر شبکه توزیع و خطوط انتقال آب که شاهرگ حیاتی تامین آب این شهرستان است را توسعه و مورد اصلاح قرار دهد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت تعمیر و نگهداری تاسیسات آبرسانی که بدلیل تفاوت ارتفاع نیازمند رسیدگی بیشتر نسبت به سایر تاسیسات شهرهای دیگر استان گیلان هستند تصریح کرد: در این راستا ۳۳ مورد تعویض الکتروپمپ، تعمیر تابلو راه انداز، نصب تابلو راه انداز و تعمیر کلریناتور انجام شده است.
حسینی ضمن اهمیت دادن به موضوع پایش کیفی آب آشامیدنی در استان گیلان اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان وظیفه دارد آب سالم و بهداشتی را با کیفیت های تعریف شده توسط استانداردهای ملی و جهانی به دست مردم برساند و در همین راستا تنها در پنج ماه نخست سال ۹۹ توانسته ۱۰۰۰۷کلرسنجی در نقاط برداشت، ۵۳۵ مورد نمونه برداری میکروبی و ۲۲ مورد نمونه برداری شیمیایی از نقاط مختلف انجام دهد که نتیجه همه آنها مثبت بوده است.
مدیرعامل آبفای گیلان در ادامه به پروژه های در دست اجرا در این شهرستان اشاره کرد و توضیح داد: ۲۶۰۰متر از خطوط قدیمی آبرسانی شهر منجیل با هزینه کرد ۶۰ میلیارد ریال تعویض خواهد شد که از محل اعتبارات تنش آبی تامین خواهد شد، همچنین ۵۰۰ متر از خط انتقال آب شهر رودبار نیز با هزینه ای بالغ بر ۱۳میلیارد ریال مورد تعویض قرار خواهد گرفت.
وی همچنین افزود: ۲۸ پروژه در بخش روستاهای شهرستان رودبار نیز با استفاده از اعتبارات استانی و ملی به مبلغ ۱۱۸٫۳ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۸ در دست اجراست.
مدیرعامل آبفای گیلان حفر چاه رزرو برای شهر توتکابن را از دیگر برنامه های آبفای گیلان برای شهرستان رودبار اعلام کرد و ادامه داد: حفر این چاه نیازمند ۷ میلیارد ریال است که توسط آبفای گیلان تامین خواهد شد.
رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یکی از بزرگترین اقدامات این شرکت را در شهرستان رودبار اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان عنوان کرد و افزود: ۳ کیلومتر از شبکه آبرسانی توسط این شرکت مورد اصلاح قرار خواهد گرفت و برای انجام آن ۷٫۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی یکی از بزرگترین پروژه های آبفای گیلان در شهرستان رودبار را آبرسانی به شهرک صنعتی جیرنده عنوان کرد و اضافه کرد: در مجموع برای آبرسانی به این شهرک ۷۵۰متر خط انتقال، ۱۸۰۰متر توسعه شبکه و پی ریزی فونداسیون و نصب مخزن GRP اجرا خواهد شد که نیازمند هزینه ای بالغ بر ۸ میلیارد ریال است.
حسینی در پایان با اعلام این مطلب که شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با هزینه ای بالغ بر ۲۱۳٫۸ میلیارد ریال برنامه های خوبی برای شهرستان رودبار دارد اظهار امیدواری کرد: تلاش است با بکارگیری همه توان شرکت و مساعدت فرماندار و مدیران سایر ادارات شهرستان و حمایت و پیگیری نماینده مردم غیور رودبار در مجلس شورای اسلامی در کمترین زمان ممکن به سوی اهداف پیش بینی شده گام برداریم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.