×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در نشست شهردار رشت با فرماندهان نیروی دریایی استان صورت گرفت:   بحث و تبادل نظر پیرامون تعریض خیابان پاسداران و پل رو گذر در میدان نیروی دریایی شهرستان رشت

شهردار در نشست با فرماندهان نیروی دریایی گیلان پیرامون تعریض خیابان پاسداران که موجب اتصال میدان معراج به میدان نیروی دریایی می شود اظهار کرد: منطقه نیروی دریایی با مشکل سیمای شهری مواجه است و با توجه به درنظرگرفتن‌ موارد استراتژیکی و محدودیت های طرح، باید با دقت بیشتری به آن پرداخته شود.
به گزارش گیلان پیام،ناصر حاج محمدی همچنین ضمن اشاره به نحوه خرید املاک اراضی مورد تملک نیروی دریایی گفت: نباید هیچگونه نگرانی پیرامون تهاتر این مسئله وجود داشته باشد.
وی افزود: حل نواقص در این طرح تعریض موجب حل برخی از مشکلات نیروی دریایی می شود و تمام مسائل زیباسازی آن نیز با شهرداری خواهد بود.
این مسئول خاطر نشان کرد: شهرداری خود را ملزم به همکاری با نیروی دریایی می داند و نیروی دریایی نیز در مکاتبات اداری خود باید به این مهم اشاره داشته باشد.
حاج محمدی همچنین به تعاملات میان کارشناسان دو نهاد تاکید و خاطر نشان‌کرد: نیروی دریایی همواره از منظم ترین دستگاه ها است و این‌ مهم می تواند به موفقیت پروژه بیانجامد.
وی همچنین ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون‌جزئیات طرح به رییس شورا بیان داشت: نیروی دریایی باید محدودیت های موجود برای اجرای طرح تعریض خیابان پاسداران را به صورت‌ مکتوب به شهرداری ارائه کند.
شهردار رشت با تاکید بر اینکه موارد ارائه شده از سوی نیروی دریایی باید به تایید شهرداری رشت برسد خاطر نشان کرد: این اتفاق باید تا بیستم اردیبهشت ماه انجام شود.

در این جلسه همچنین رییس شورای شهر نیز اظهار کرد: شورا همکاری لازم را با نیروی دریایی و شهرداری پیرامون اجرای این طرح صورت خواهد داد.
اسماعیل حاجی پور بر ارائه خدمات رسانی به شهروندان تاکید کرد و گفت: این مهم همواره مورد تاکید مقامات کشوری و استانی است.
در ادامه، معاون حمل ونقل وامور زیربنایی شهرداری رشت به تشریح پروژه تعریض خیابان پاسداران پرداخت.
فرامرزجمشیدپور گفت: تعریض و بازگشایی پنج خیابان جزو اولویت های عمرانی شهرداری رشت در سال ۹۹ است و تعریض خیابان پاسداران که موجب اتصال میدان نیروی دریایی به میدان معراج در خیابان رسالت می شود یکی از این پروژه ها است.
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این مسیر تعریض شده است گفت: دو پلاک زمین واقع در ضلع غربی این خیابان هنوز تعریض نشده که یکی ازآن ها متعلق به نیروی دریایی و دیگری متعلق به مدرسه سپاه است.
معاون حمل ونقل وامور زیربنایی شهرداری رشت ادامه داد: موافقت شفاهی سپاه سرافراز استان نیز جهت تعریض محوطه مدرسه مورد نظر براساس طرح تفصیلی شهر رشت دریافت شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: در ضلع شرقی خیابان نیز تمامی املاک که در مسیر تعریض قرار دارد متعلق به نیروی دریایی است.
جمشیدپور با اشاره به طرح تقاطع غیر همسطح در میدان نیروی دریایی گفت: این تقاطع نباید تسلط و اشرافیتی بر املاک نیروی دریایی داشته باشد بنابراین تمهیدات لازم در این مورد باید در پروژه یاد شده دیده شود.
مسئول املاک و اراضی معاونت مهندس نداجا نیز در این‌مراسم بر اصلاح خط پروژه فعلی تاکید و اظهار کرد: براساس نوع منطقه مسکونی در محل اجرای پروژه، حتما باید حریم ها رعایت شوند.
مجتبی ناظری گفت: مدت زیادیست که شهرداری رشت پیگیر وضعیت این‌ پروژه است و حل مشکلات فنی پروژه، هم به نفع شهرداری و هم به نفع نیروی دریایی است.
وی تاکید کرد: در بحث رها سازی اراضی نیز قیمت ها باید حتما کارشناسی و خرید ها نیز باید به صورت نقدی انجام شود.
در ادامه این نشست، سرپرست مدیریت املاک و مستغلات شهرداری رشت با اشاره به فوریت اجرای طرح اظهار کرد: با توجه به وضع موجود، املاکی که مربوط به نیروی دریایی است باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.
محمد علی پورشعبانعلی افزود: اگر کارشناسان ‌نظر خود را سریعتر ارائه دهند پروژه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.
در این جلسه پیرامون‌ چگونگی مقدمات لازم برای ضلع غربی زمینی که مربوط به مجتمع نیروی دریایی است بحث و تفاهم شد. همچنین مقرر شد برای ضلع شرقی که قسمت عمده زمین های مورد طرح در محدوده نیروی دریایی قرار دارد طرح تعریض براساس خط پروژه انجام شود.
شایان ذکر است اسماعیل حاجی پور رییس شورا و محمد حسن علیپور عضو شورای شهر، فرامرز جمشیدپور معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری، بابک رمضانی سرپرست معاونت خدمات شهری، پارسا شهردار منطقه ۳، پورشعبانعلی سرپرست مدیریت املاک ‌و مستقلات شهرداری، علیرضا قانع مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از جمله مسئولان‌ شهری حاضر در جلسه بودند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.