×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت؛  اهمیت صیانت و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد ، کمتر از درمان نیست / آموزش های منظم برای آگاهی بخشی از آسیب های مواد مخدر استمرار یابد

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استمرار آموزش های لازم برای آگاهی بخشی از آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر گفت: اهمیت صیانت و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد، کمتر از درمان نیست و باید به این موضوع مهم نیز توجه شود.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان زارع در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال‌جاری ، اعتیاد به مواد مخدر را به عنوان یک تهدید خواند که امروزه مهمترین مسئله اجتماعی در ایران و جهان محسوب می شود و با بیان اینکه اعتیاد ریشه در عوامل فردی ، شخصیتی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی دارد ؛ اظهار داشت: موقعیت ژئوپلیتیکی ایران و قرار گرفتن در شاهراه اصلی ترانزیت مواد مخدر ، موجب شده کشورمان در معرض خطر قرار گیرد و لازم است به این مسئله توجه شود.
وی به شهدای بسیاری که در مسیر مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده اند، اشاره و اضافه کرد: بسیاری از سازمان‌های جهانی، از جمهوری ایران اسلامی به سبب تلاش های ارزنده در مسیر مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرده اند.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اقدامات مبارزه با مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان در سطوح خرد و کلان در حال اجراست، افزود: ازدیاد پرونده‌های مربوط به اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در محاکم قضایی، نشان از افزایش سطح مقابله با این معضل اجتماعی دارد.
وی استفاده از شیوه‌های نوین برای درمان اعتیاد و توجه به سلامت جسمانی و روانی بیماران را مورد تأکید قرار داد و گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط با مقوله اعتیاد و مبارزه مواد مخدر در گیلان؛ از ابزارهای جدید ، ظرفیت نخبگان و اقدامات فرهنگی بهره بگیرند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در برخی کمپ های ترک اعتیاد؛ انجام اقدامات مقابله‌ای ، درمان و صیانت از بهبودیافتگان را امری مهم خواند و افزود: در راستای پیشگیری ، کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر، اطلاع رسانی و آموزش ؛ لازم است از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و نهادهای انقلابی استفاده شود.
دکتر زارع به موضوع اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد و لزوم توجه به این امر مهم نیز اشاره و اضافه کرد: برای امر اشتغال بهبودیافتگان می‌توان با ارائه تسهیلات اشتغال‌زا و کمک صندوق کارآفرینی امید، اقدامات موثری انجام داد ضمن آنکه با وجود تنگناهای اعتباری، در خصوص اجرای اقدامات مرتبط با اصل پیشگیری از اعتیاد ، تعریف پروژه های مرتبط مورد بررسی قرار گیرد و شهرداری ها نیز نسبت به اختصاص بودجه در این بخش اقدام کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.