×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار رشت در نشست با مدیر و مسئولین دوایر جهاد کشاورزی شهرستان؛  لزوم بهره گیری از پژوهش و علم روز در راستای افزایش تولید برنج رشت

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت با تولید ۱۱ درصد از برنج کشور مهمترین قطب تولید کننده برنج کشور است، تاکید کرد: باید با استفاده از پژوهش و علم روز و برنامه ریزی مناسب زمینه افزایش میزان تولید برنج شهرستان را فراهم نماییم.
به گزارش گیلان پیام، مهندس علی فتح اللهی در نشست با مدیر و مسئولین دوایر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشت، با بیان اینکه غالب فعالیت های اقتصادی استان و شهرستان در زمینه کشاورزی است، افزود: با توجه به اینکه ارتزاق و معیشت تعداد زیادی از مردم این دیار به فعالیت های کشاورزی وابسته است، مسئولان مربوطه باید با احساس مسئولیت مضاعف در راستای حمایت و تسهیل فعالیت های کشاورزی تلاش کنند.
فرماندار شهرستان رشت ادامه داد : جهت جلوگیری از تزریق نگرانی ها و دغدغه ها به کشاورزان، مسئولین باید بار روانی مشکلات را بر دوش کشیده و در این خصوص اهتمام بیشتری به خرج دهند.
مقام عالی دولت در مرکز استان با بیان اینکه ۱۱ درصد محصول برنج کل کشور در شهرستان رشت تولید می شود، تصریح کرد: این مهم اهمیت تولید این محصول را در شهرستان یادآوری نموده و باید با استفاده از علم روز و تحقیقات کارشناسی شده، در راستای ارتقای بهره وری تولید برنج حرکت کرد.
وی با اشاره به استقرار مؤسسه تحقیقات برنج کشور در شهر رشت، خاطرنشان کرد: با استفاده از بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته باید به دنبال فراهم نمودن شرایطی جهت افزایش میزان برداشت برنج در هکتار، کاهش میزان آب مصرفی در زمان آبیاری و همچنین تولید محصولات جدید باشیم و این مهم جز با به روز رسانی اطلاعات و استفاده از علوم و فنون روز دنیا میسر نمی شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.