×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد استان گیلان :درآمد ۶,۶ میلیاردی مددجویان گیلان از نوغانداری

درآمد ۶ ۶ میلیاردی مددجویان گیلان از نوغانداری

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: پیش بینی می گردد تولید پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان به بیش از ۹۵ تُن برسد.
به گزارش گیلان پیام، عباس اهرابی با بیان اینکه امسال ۲۷۰۰ جعبه نوغان در بین ۱۳۰۰ نفر از مددجویان در شهرستان های مختلف استان توزیع گردیده است، گفت: پیش بینی می گردد تولید پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان امسال با بالغ بر ۵۰ درصد رشد به بیش از ۹۵ تُن برسد.
مدیر کل کمیته امداد استان گیلان، با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از روستائیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد کافی به شهرها مهاجرت می‌کنند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد با ایجاد شغل برای این افراد از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه جهت اشتغال‌زایی روستائیان از طریق نوغانداری و با هدف توسعه این صنعت، در سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد استان گیلان و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده است، افزود: با توجه به آمار موجود شاهد جهش تولید در این زمینه هستیم.
اهرابی، به زمینه مناسب پرورش و درآمدزایی در نوغانداری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه طول دوره پرورش کرم ابریشم حداکثر ۴۵ روز است پس می‌تواند زمینه خوبی برای پرورش، توسعه و درآمدزایی جانبی در این صنعت داشته باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با تأکید بر اینکه استان گیلان در زمینه تولید پیله ابریشم دارای رتبه نخست در کشور است، گفت: توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با هدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها، جزء برنامه‌های مهم است.
وی توزیع رایگان تخم نوغان در بین مددجویان را با همکاری مرکز توسعه نوغانداری یکی از اقدامات جهت حمایت از گسترش این صنعت برشمرد و اضافه کرد: برگزاری کلاس های مشاوره ای، دوره های آموزشی فنی و توسعه پرورش کرم ابریشم، توسعه باغات توت با واگذاری نهال از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.
اهرابی، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم به مددجویان را یکی از اقدامات دیگر کمیته امداد عنوان و تصریح کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری است.
مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از مددجویان کمیته امداد گیلان، استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است و بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.
اهرابی با بیان اینکه بیش از ۹۵ تُن پیله کرم ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد گیلان تولید خواهد شد، گفت‌: امسال نرخ هر کیلو پیله کرم ابریشم به قیمت مناسب تعیین ‌شده و درآمد این مددجویان امسال به بالغ بر ۶,۶ میلیارد تومان خواهد رسید.
مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، حمایت از ترویج مشاغل و صنایع بومی استان را یکی از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوره ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این عزیزان با نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت های کمیته امداد در این بخش می باشد.
گفتنی است سال گذشته، ۱۸۰۰ جعبه نوغان بین ۸۰۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان توزیع گردید که تولید پیله کرم ابریشم حاصل از آن بیش از ۶۰ تُن بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.