×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
معاون هماهنگی توزیع توانیر:  خواهان مصرف بهینه انرژی هستیم

بایستی رفتار مصرفی خود را در ساعات اوج بار تغییر دهیم
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، رفاه اجتماعی را خط قرمز صنعت برق دانست و گفت: تقاضای ما از مشترکان عدم استفاده از وسایل برقی نیست، بلکه خواهان مصرف بهینه انرژی هستیم که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان میزان مصرف برق و مدل مصرفی آن را اصلاح و بهینه کرد.
به گزارش گیلان پیام،غلامعلی رخشانی‌مهربا بیان این مطلب افزود: در بسیاری از ساعات روز با وجود اینکه می‌توان از نور طبیعی خورشید برای تامین روشنایی مورد نیاز منازل و یا ادارت استفاده کرد، اما عملا شاهد انجام این اقدام نبوده‌ایم که این موضوع نقش مهمی در کاهش مصرف برق خواهد داشت.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: در زمینه استفاده از سیستم‌های سرمایشی نیز که بخش اعظمی از پیک مصرف برق را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توانیم با تنظیم دمای کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و یا استفاده از دور کند کولرهای آبی شاهد کاهش محسوس مصرف برق مشترکان باشیم.
رخشانی‌مهر با تاکید بر اینکه بایستی رفتار مصرفی خود را در ساعات اوج بار تغییر دهیم، گفت: اوج مصرف برق کشور هرساله بین اول تیر تا پانزدهم مرداد رخ می‌دهد؛ بر همین اساس لازم است مشترکان در ساعات اوج بار(۱۳ تا ۱۷) این مقطع از سال مصرف بهینه را در دستور کار قرار داده و استفاده از وسایل پرمصرف مانند لباس‌شویی، اتو و… را به ساعات کم‌مصرفی منتقل کنند.
وی ادامه داد: از میان ۶۰ هزار مگاوات پیک مصرف برق کشور حدود چهار تا پنج هزار مگاوات از این رقم صرفا برای ۱۰ تا ۲۰ روز از سال و آن هم بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ مورد نیاز است که برای تامین انرژی مورد نیاز این بخش بایستی هر ساله سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت بگیرد. /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.