×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان :  سازمان های مردم نهاد ، تبلور واقعی اراده مردم هستند

در راستای تعامل و هم افزایی با سازمان های مردم نهاد ، دومین نشست هم اندیشی سازمان های مردم نهاد محیط زیست استان گیلان با مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد.
به گزارش گیلان پیام،مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در این نشست با بیان اینکه هدف گذاری ما در سال جاری ارتقا شاخص های مدیریتی حوزه محیط زیست استان در کشور است گفت : از ابتدای سالجاری تا کنون آمار کشفیات در یگان حفاظت این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته و موفق شدیم در کشور رتبه برتر را کسب کنیم.
ساسان کفایی با بیان اینکه تلاش میکنیم تا در سایر حوزه ها نیز رتبه های برتر را در کشور کسب کنیم گفت : مشارکت مردمی میتواند حل مشکلات محیط زیستی استان را تسریع و انگیزه مضاعفی را در کارکنان ایجاد کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ایجاد اتحاد بین مسئولان استانی و مردم برای حل مشکلات پسماند افزود : همه مسئولان دولتی، استاندار محترم، مجمع محترم نمایندگان گیلان، نماینده محترم ولی فقیه در استان و همچنین مطالبه گری توسط مردم در نهایت می تواند منجر به حل ریشه ای مشکل پسماند در استان شود.
کفایی در خصوص اقدامات مدیریتی برای تالاب انزلی نیز با اشاره به برنامه های تدوین شده برای سال ٩٩ به طرح سیپای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت سازمان های مردم نهاد ، تبلور واقعی اراده مردم هستند و امیدواریم تا با همکاری این تشکل های مردم نهاد شاهد افزایش آگاهی و مشارکت بیشتر مردم در حفاظت از تالاب انزلی باشیم.
این گزارش می افزاید در ابتدای این نشست، رامین شیرعلی پور دبیر شبکه تشکل های غیر دولتی محیط زیست و منابع طبیعی گیلان ضمن تشکر از اهتمام مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان در برگزاری جلسات مستمر و منظم با سمن ها گفت : تشکل های عضو شبکه بصورت تخصصی در موضوعات مربوطه در حال فعالیت هستند و انتظار می رود مشکلات اداری در سطح شهرستان ها نیز مرتفع و زمینه فعالیت هر چه بیشتر سمن ها فراهم شود.
در ادامه هر یک از نمایندگان سازمان های مردم نهاد به بیان دغدغه ها و ارائه راهکار ها در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیست استان پرداخته و با تاکید بر مشکل مدیریت پسماند در گیلان ، تعامل صورت گرفته بین اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و تشکل های زیست محیطی مردم نهاد استان را سبب ساز بهبود وضعیت محیط زیست استان گیلان برشمردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.