×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ابراز نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از احتمال شیوع افسارگسیخته کرونا در گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از احتمال شیوع افسارگسیخته کرونا ویروس در گیلان که ناشی از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط برخی مردم بوده، ابراز نگرانی کرد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان سالاری – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان بیماران کووید۱۹ در گیلان طی روزهای اخیر، اظهار کرد: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی طی روزهای اخیر موجب شده تا شاهد افزایش بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان باشیم.
وی با بیان اینکه بیش از سه ماه از آغاز فاصله گذاری اجتماعی گذشته و مردم نسبت به هشدارهای بهداشتی آگاه هستند، افزود: مردم گیلان همچون سایر مناطق کشور نسبت به تمامی هشدارهای بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، پوشیدن دستکش و پرهیز از تردد غیر ضروری آگاه هستند و لازم است رعایت نکات و آداب بهداشتی توسط گیلانیان بیشتر رعایت شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه افزایش تعداد بستری ها طی روزهای اخیر نشان دهنده شیوع پیک دوم کرونا ویروس در استان است، گفت: ویروس متقلب و منحوس کرونا طی ماه های اخیر نشان داده در شیوع عفونت و ابتلای افراد غنی و فقیر و یا جغرافیا و دما نمی‌شناسد و تا ساخت واکسن و‌ داروی موثر، تنها راه ممکن رعایت نکات بهداشتی است.
دکتر سالاری با تاکید بر اینکه روند شیوع کرونا ویروس در استان طی هفته های اخیر نزولی بود و این روند ادامه داشت، تصریح کرد: متاسفانه عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جامعه از جمله در مراکز خرید و تفرجگاه های استان کاملا از سوی برخی مردم به روال عادی برگشته و این مهم در شیوع شتاب‌گونه ویروس عفونی کرونا بسیار سهیم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ابراز نگرانی از احتمال شیوع افسار گسیخته کرونا ویروس در جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه میزان سرایت کرونا ویروس در بین افراد بسیار زیاد است در حالیکه تنها با رعایت نکات بهداشتی و مراجعه به‌هنگام در مراکز سلامت می توان تا حدودی زیادی از ابتلا به این بیماری و بستری شدن در بیمارستان‌ها نجات یافت.
وی با بیان اینکه سیستم سلامت در بستر مجازی، مراکز بهداشت، مراکز سلامت و بیمارستان‌ها آماده غربالگری از بیماران کرونایی و خانواده های آنها هستند، گفت: سیستم بهداشت و درمان استان، ماه ها است خود را برای مقابله با کرونا آماده کرده و درصد بالای بهبود یافتگان در این استان گواه بر این ادعا است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.