×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رعایت «فاصله گذاری اجتماعی»؛ تأکیدی یکسان و پرتکرار از رئیس جمهور تا مسوولان بهداشت و درمان گیلان

رعایت فاصله گذاری اجتماعی یکی از فراوان ترین تاکیدات مسوولان حوزه سلامت کشور و استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون بوده و همچنان باید به عنوان یک اصل، مورد پذیرش همگان قرار بگیرد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری طی روزهای اخیر در گفت‌و‌گویی تلفنی با دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به نزدیک شدن کشور به مرحله مهار شیوع بیماری کووید۱۹ اظهار کرد که اجرای دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های طراحی شده از سوی مسئولان امر، برای مقابله با شیوع کرونا توسط مردم عمده شهرها و استان‌ها در هفته‌های گذشته، تجربه موفقی بوده که موجب حصول سطح قابل قبولی از کنترل بر گسترش این بیماری شد. این موضوع نشان می‌دهد تنها راه مهار همه‌گیری کرونا ,ویروس، رعایت دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با آن است.
دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان کشورمان نیز همچون روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در گذاره ها و اظهارات متفاوت و متعدد، پیوسته نسبت به اوج گیری این ویروس اذعان و به آحاد جامعه نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کنار بهداشت فردی تاکید فراوان کرده است.
تأکید مسولان عالی کشور نسبت به رعایت بهداشت فردی و از همه مهمتر فاصله گذاری اجتماعی، موضوعی است که نتایج مثبت آن یعنی فروکش کردن موج افسارگسیخته کرونا ویروس تقریبا در کل کشور مشهود و ملموس بوده است و‌ حفظ این رویه نیازمند ادامه همکاری مردم و همگام شدن آنها با پروتکل های تعریف شده از سوی مسوولان حوزه سلامت است.
رعایت فاصله گذاری اجتماعی امروزه از هر اصل حیاتی دیگری در جوامع بشری بیشتر مورد تاکید بوده و همگان مستحضر هستند که در پی شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و سایر که شکل گیری آنها بر مبنای اجتماعات چند نفره هست یا تعطیل شده و یا از سرگیری آنها با رعایت چندین نکته بهداشتی از جمله غربالگری و مجددا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.
علاوه بر رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، مسولان حوزه بهداشت و درمان استان از جمله دکتر ارسلان سالاری، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر آبتین حیدر زاده، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در بخش های متعدد و مستمر بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید داشته اند و همگان را برای کنترل ویروس منحوس و متقلب کرونا و نهایتا غالب شدن بر آن، به رعایت بهداشت فردی توصیه کرده اند.
آنچه که مهم است و فعلا باید از سوی مردم رعایت شود، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تردد غیر ضروری در تجمعات از جمله مراکز خرید و تفرجگاه ها و…است که بارها این موضوع از سوی مسوولان بهداشت و درمان گیلان مورد تاکید قرار گرفته و آمارهایی که در این زمینه از سوی مسولان استان بیان می‌شود، تنها به جهت هشدار پنداشتن مردم نسبت به شیوع و‌ اوج گیری بیماری کووید۱۹ در گیلان است‌ و نباید به عادی سازی شرایط ختم شود.
در روزهای گذشته شاهد هجوم مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به این استان بوده ایم، اگر چه مردم استان گیلان به مهمان نوازی شهره هستند، اما ممکن است با وجود ویروس کرونا که مهمان و میزبان نمی شناسد، این بار این مهمان نوازی برای مردم استان هزینه های سنگینی در پی داشته باشد و چه بسا این هزینه ها هیچ وقت قابل جبران نباشد، پس مردم استان باید هوشیار باشند و فروکش کردن بیماری را به منزله پایان کرونا ویروس تلقی ننمایند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی که مهم ترین اصل در پیشیگری و گسترش این ویروس نا شناخته است در حفظ جان خود و عزیزانشان تلاش کنند.
امروز فاصله گذاری اجتماعی موضوعی مهم و‌ فعلا قابل قبول در تمام جوامع بشری در شرایط کنونی برای مهار نسبی کرونا به حساب می آید و همه باید خود را ملزم به رعایت آن بدانند و در این زمینه اصحاب رسانه و جراید سهم بسزایی دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.