×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار رشت در جلسه ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد:  ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمعات در طول ماه مبارک رمضان ادامه می یابد

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم بهره گیری مناسب از فضای مجازی در ایام الله مبارک رمضان، گفت: بر اساس طرح فاصله گذاری هوشمند، برگزاری مجالس و مراسمات در طول ماه مبارک رمضان همچنان ممنوع می باشد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر میرشمس مومنی زاده در جلسه ستاد مبارزه با کرونا ، با اشاره به نزدیکی ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از مهمترین تکالیف و مسئولیت هایی که در طول ماه مبارک رمضان بر عهده مسئولین امر می باشد تامین نیازمندیهای های مشروع مردم و رعایت حرمت های این ماه مبارک است که انشاالله با همکاری و هم افزایی اصناف و عموم مردم بتوانیم از عهده این مسئولیت به شایستگی برآییم.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به موثر بودن طرح فاصله گذاری اجتماعی و تداوم اجرای این طرح در قالب فاصله گذاری هوشمند، خاطرنشان ساخت: جهت ریشه کن کردن این بیماری نیاز به احتیاط، رعایت پروتکل های بهداشتی و ادامه طرح مذکور وجود داشته و در حال حاضر واحدهای صنفی کم خطر بازگشایی شده اند اما واحدهای صنفی پرخطر تا زمان اعلام ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تعطیل خواهند بود.
مقام مسئول در مرکز استان مشاغلی چون نانوایی ها و رستورانها را موظف به تامین نیازهای مشروع شهروندان در ماه مبارک رمضان خواند و تصریح کرد: شهروندانی که بنا به دلایل شرعی چون بیماری، مسافرت و سایر دلایل قادر به روزه داری نیستند با رعایت کامل حرمت ماه مبارک باید به نان و غذا دسترسی داشته و تصمیم گیری در این خصوص با توجه به تمامی نقطه نظرات و ضوابط و با در نظرگیری اولویت برای کسبه ای که پروانه کسب دارند در روزهای آتی، اتخاذ خواهد شد.
فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم تبلیغات محیطی مناسب به مناسبت ماه مبارک رمضان و ایام الله آن و بهره گیری مناسب از فضای مجازی در امورات معنوی، خاطر نشان کرد: برگزاری مجالس، مراسم، مناسبت ها و نمازهای جماعت در مساجد ممنوع بوده و از بخشداران نیز انتظار می رود، نظارت و پیگیری در خصوص موارد مطروحه در بخش ها با جدیت صورت پذیرد.
دکتر مومنی زاده از در نظر داشتن طرحی جهت انجام اقدامات جبرانی برای تمام مشاغلی که از این بیماری آسیب دیده اند، خبر داد و افزود: پیشنهادات مناسب در این خصوص احصاء و در جلسات استانی مطرح شده تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
وی در خصوصی تعطیلی بازار های روزانه و هفتگی نیز گفت: در این زمینه برنامه ریزی ها باید بر این مبنا صورت پذیرد که با اتخاذ تدابیر مناسب، ضمن رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، نیازهای روزانه مردم با مشکل مواجه نگردیده و نرخ میوه و تره بار افزایش نیابد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.