×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طرح مدرسه‌سازی “آجر به آجر” در استان گیلان با قوّت اجرا می‌شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان گفت: طرح ارزشمند مدرسه‌سازی “آجر به آجر” در استان با قوّت اجرا می شود.

به گزارش گیلان پیام،مهندس علی دقیق مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در جلسه تبیین و تشریح طرح”آجر به آجر” ، اظهار داشت: مقوله جدید و مبارکی در سازمان محترم نوسازی مدارس کشور برنامه ریزی شده که باید با قوّت هرچه تمام تر در استان ما نیز پیگیری و عملیاتی شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح نقطه عطفی در مسیر توسعه فضاهای آموزشی و مشارکت‌های مردمی خواهد بود، تصریح نمود: اداره کل نوسازی مدارس استان به همت مجمع خیرین مدرسه ساز و با همراهی اداره کل آموزش و پرورش و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دستگاهها و حوزه‌های مختلف با تمام توان در عملیاتی کردن این طرح ارزشمند تلاش خواهد نمود.
مدیر کل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه هر کس هر قدمی در مسیر مقدس مدرسه سازی بردارد برای ما بسیار مهم و ارزشمند است، یادآور شد: طرح”آجر به آجر “که در راستای تحقق سند تحول بنیادین و زیرنظام فضا و تجهیزات آموزشی اجرا خواهد شد، تاکید می کند هر کس بتواند به خرید یک آجر برای ساخت مدرسه هم کمک کند، اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه انجام داده است.
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم مشارکت‌ های مردمی در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی بیان داشت : بر اساس ارزیابی سازمان نوسازی مدارس کشور ، استان گیلان در سال گذشته در ارزیابی عملکرد، موفق به کسب رتبه دوم در بین ادارات کل نوسازی های مدارس کشور در حوزه مشارکت های مردمی شد و این موفقیت، مرهون همدلی و همراهی ارزشمند مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل آموزش و پرورش استان است.
مهندس دقیق با تشریح عملکرد حوزه بانوان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان و کسب رتبه اول کشوری توسط این حوزه، خاطر نشان کرد: دریافت لوح تقدیر از مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در همایش بانوان خیر مدرسه ساز در تهران توسط حوزه بانوان این اداره کل نشانی از همت و تلاش این حوزه در رسیدن به اهداف عالی نوسازی مدارس است که باید قدردان آنها باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به همت ریاست محترم سازمان، شاهد انقلابی بزرگ در بحث اعتبارات بوده و رشد کم نظیری را شاهد بودیم، افزود: اعتبارات مشارکتی در سال ۹۸ افزایش ۲۳ برابری نسبت به سه سال گذشته را داشته و این افزایش اعتبارات باعث رشد ۹۲ درصدی تحویل پروژه ها نسبت به سال ۹۷ شده است.
مهندس دقیق با تشریح برنامه‌‌های سال جاری در حوزه مشارکت‌های خیرین محترم گفت: در سال ۹۸ استان ما به همت این انسانهای آسمانی توانست۲۷ پروژه با ۱۰۵ کلاس درس با زبربنای ۱۱۶۹۱ متر مربع را احداث و تقدیم مردم خوب استان نمایند. وی اذعان داشت:در سال۱۳۹۹نیز به همت این عزیزان برگزیده خدواند متعال، با برنامه ریزی انجام شده ۱۹ پروژه خیّری و مشارکتی با ۶۲ کلاس درس با مساحت۴۷۶۱مترمربع به فضاهای ایمن آموزش و پرورش اضافه خواهد شد.
مدیر کل نوسازی مدارس استان با اعلام این خبر که دولت مصمم است ۲۵میلیارد تومان را برای تکمیل پروژه های مشارکتی و خیری استان گیلان اختصاص دهد،افزود: امیدوارم خیرین محترم در استان گیلان نیز بتواند با مشارکت همین مبلغ در توسعه فضاهای آموزشی همچون گذشته نقش پرنگ خود را بخوبی ایفا نمایند.
دقیق در پایان اذعان داشت: امیدوارم در سال ۹۹ در میزان و تعداد کلاسها ۲۳ درصد و در مساحت پروژه ها ۶۴ درصد رشد داشته باشیم.
در ادامه هریک از اعضای حاضر با ارائه نظرات و پشنهادات خود در خصوص بهتر برگزاری این طرح بحث و تبادل نظر نمودند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.