×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان:  اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم داریم

استاندار گیلان انتخابات را آبروی کشور و نظام اسلامی خواند و گفت: اهتمام به برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند و با حضور حداکثری مردم داریم.
به گزارش گیلان پیام، دکتر ارسلان زارع در هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان، به تمهید مقدمات لازم برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه ها قبل اشاره و تصریح کرد: ۴۵ هزار نفر در سراسر استان دست اندرکار برگزاری، نظارت و پشتیبانی انتخاباتی باشکوه در دوم اسفندماه هستند.
وی اعتمادسازی را یکی دیگر از مولفه های مهمی دانست که باید مورد توجه باشد و رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان برگزاری انتخابات را مورد تأکید قرار داد.
دکتر زارع خاطرنشان کرد: به تأکید گفته ام که هیچ مسئولی حق ندارد له یا علیه نامزدی از امکانات دولتی استفاده کند و حتما این مهم باید پیوسته مورد توجه باشد.
وی به ضرورت توجه به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها طبق جدول زمان بندی ارائه شده از سوی ستاد انتخابات تأکید کرد و خواستار انجام همه برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری فرآیند انتخابات و رأی گیری در شعبه های اخذ رأی، از نخستین ساعت مقرر شد.
استاندار گیلان بررسی زیرساخت های ارتباطی مرتبط با رأی گیری از واجدان شرایط شرکت در انتخابات را از دیگر انتظارات خود عنوان و تصریح کرد که علاوه بر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات، همه دستگاه ها و نهادها موظف به همکاری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه هستند.
در این جلسه فرمانداران شهرستان های استان و نیز رئیسان کمیته های مختلف ستاد انتخابات گیلان حضور داشته و گزارش هایی ارائه دادند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.
گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.
در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط شرکت هستند که از این تعداد؛ ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رأی اولی به شمار می روند. دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی نیز در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.