×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور؛  افزایش ۱۰۰درصدی اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور؛افزایش ۱۰۰درصدی اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
به گزارش گیلان پیام، مهراله رخشانی‌مهر در جریان سفر خود به استان گیلان با حضور در جلسه مدیران مدارس شهرستان صومعه ‌سرا گفت: در مهر ماه امسال ۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور به بهره برداری رسید.
وی افزود: تا دهه فجر امسال ۲ هزار کلاس درس دیگر آماده بهره برداری شده و در اختیار ادارات آموزش و پرورش قرار می ‌گیرد.
رخشانی مهر به تامین اعتبارات نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: امسال اعتبارات سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور ۱۰۰ درصد افزایش یافت به طوری که توانستیم یک و نیم برابر پارسال مدرسه بسازیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به کمک خیران در احداث مدارس اشاره کرد و گفت: امسال خیران هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کمک کردند به طوری که با این کار ۵۰ درصد مدارس نو را خیران به تنهایی ساختند و یا با دولت مشارکت کردند.
رخشانی مهر از ساخت مدارس سبز در کشور خبر داد و افزود: صرفه ‌جویی در مصرف انرژی ، مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست در این مدارس با طراحی و معماری نو ، استفاده از سیستم های گرمایشی و سرمایشی استاندارد و انرژی‌های نو مثل انرژی خورشیدی در نظر گرفته می شود.
وی با بیان اینکه طرح آزمایشی ساخت مدارس سبز در سه استان سیستان و بلوچستان ، زنجان و تهران اجرا شده است گفت: در سال‌ های آینده این طرح در کل کشور اجرا می‌شود و در گیلان نیز احداث اولین مدرسه سبز به زودی آغاز می شود.
رخشانی مهر در پایان تصریح کرد: براساس سند بنیادین آموزش و پرورش، دیگر مدارس کوچک ساخته نمی شود بلکه مجتمع برای دانش آموزان با تمامی امکانات از قبیل کلاس‌های درس ، آزمایشگاه ، سالن‌های ورزشی ، استخر و … ساخته خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.