×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آغاز عملیات کلنگ زنی و ساخت پاسگاه محیط بانی آغوزی در سیاهکل به مناسبت هفته دولت

به مناسبت هفته دولت عملیات کلنگ زنی و ساخت پاسگاه محیط بانی آغوزی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی انجام شد.

به گزارش گیلان پیام، لطیف جواهردشتی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با اعلام این خبر گفت : به مناسبت هفته دولت، کلنگ ساخت پاسگاه محیط بانی آغوزی شهرستان سیاهکل با حضور دکتر محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان،مهندس صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل و مسئولین شهرستانی در منطقه آغوزی شهرستان سیاهکل به زمین زده شد.
در این مراسم ابتدا جواهر دشتی با اشاره به وسعت شهرستان و وجود عرصه های طبیعی بکر و حیات وحش متنوع و وافر ، حضور نیروهای محیط بان را در این منطقه جهت پیشگیری از شکار و صید و سایر تخلفات زیست محیطی ، مهم و موثر دانست که نیاز به احداث پاسگاه جهت استقرار شبانه روزی نیروهای یگان را دوچندان می کند که البته احداث پاسگاه در مواقع بحران های جوی نیز جهت خدمات رسانی عمومی موثر می باشد.
جواهر دشتی افزود جنگلهای پهن برگ هیرکانی موجود در این شهرستان از مهمترین شاخص های طبیعی شهرستان محسوب می شوند که حدود ۴۸هزار هکتار مساحت دارند.
وی گفت از مهمترین گونه های شاخص حیات وحش منطقه می توان مرال ، شوکا ، پلنگ ، خرس ، گرگ ، گربه جنگلی و سایر پستانداران و پرندگان را مشاهده نمود که در حال حاضر از فراوانی و جمعیت بسیار مطلوبی برخوردارند به همین دلیل و به منظور حفاظت از این جانوران ، اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در سال ۷۶ اقدام به نصب کانکس جهت اسکان موقت محیط بانان در منطقه ای به نام آغوزی نمود تا اینکه در سال ۱۳۷۸ به استناد بند “و” ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی حدود ۴۳ هزار هکتار از این جنگلها به عنوان منطقه شکار ممنوع دیلمان درفک مصوب و معرفی شد.
وی تصریح کرد این منطقه شکار ممنوع توسط ۶ عدد تابلو ، بخصوص در مرز منطقه و همچنین مناطق پر تردد جهت معرفی و رعایت قوانین شکار و صید به عموم مردم معرفی شده است. از سال ۸۲ مکاتبات مدیران کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی آغاز شد . طبق نقشه برداری بعمل آمده حدودا ۲۴۰۰ متر مربع زمین در اختیار محیط زیست قرار گرفت ولی اجازه احداث ساختمان داده نشد تا اینکه پس از پیگیری های مکرر و مساعدت سازمان جنگلها و مراتع در سال ۹۸ با احداث ساختمان در ۱۰ درصد عرصه یعنی حدودا ۲۴۰ متر مربع موافقت گردید و موضوع به تایید شورای عالی جنگلها رسید
سپس دکتر محمدپور مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست گیلان نیز با بیان گرامیداشت ایام هفته دولت و تاکید بر ضرورت حفظ همه گونه های حیات وحش و لزوم حضور نیروها ، احداث این پاسگاه را در این موقعیت مکانی لازم دانست و عنوان کرد با تخصیص مجموع ۵ میلیارد ریال اعتبار و تاکید بر شروع و تسریع ساخت و ساز آن بتوانیم انشاءالله در ایام دهه فجر افتتاح نماییم. ایشان از زحمات کلیه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست سیاهکل تقدیر و تشکر به عمل آورد.
سپس فرماندار سیاهکل نیز با گرامیداشت هفته دولت و تقدیر و تشکر از محیط زیست گیلان به خاطر اهتمام و پیگیری مسایل زیست محیطی شهرستان ، احداث این پاسگاه ها را لازمه حفاظت موثر و مفید از زیستگاه ها و گونه های جانوری و گیاهی دانست.
در پایان ، محل احداث این پاسگاه توسط فرماندار سیاهکل و مدیرکل محیط زیست گیلان کلنگ زده شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.