×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بیش از ۲ هزار روستای گازدار در گیلان

آئین افتتاح همزمان طرح گازرسانی به ۲۸ روستای گیلان با حضور سرپرست استانداری گیلان و مسئولین استانی و شهرستانی در روستای گردویشه رودبار برگزار شد.

به گزارش گیلان پیام، ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان در آیین افتتاح پروژه گازرسانی در روستای گردویشه شهرستان رودبار با بیان اینکه  توسعه و پیشرفت روستاها یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام است اظهار کرد: گازرسانی به دو هزار و ۱۵ روستا در گیلان، این استان را در حوزه شاخص برخورداری از گاز در جایگاه بسیار خوبی در کشور قرار داده است.

وی ضمن قدردانی از شرکت گاز بجهت گازرسانی گسترده به استان اظهار داشت: در سال ۹۲ درصد بهره مندی روستایی استان از نعمت گاز ۶۵ درصد بود که این مهم با تلاش پرسنل شرکت گاز و همه سازمان های ذیربط هم اکنون به بالای ۹۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مراسم حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان ضمن گرامیداشت هفته دولت و عرض خیر مقدم به مسئولین و میهمانان گزارشی از وضعیت گازرسانی در استان ارائه نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه انقلاب بزرگی در زمینه گازرسانی در سطح کشور صورت گرفته است اظهار داشت: در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستا در سطح کشور از نعمت گاز برخوردار بودند در حالیکه با نهضت عظیم گازرسانی شکل گرفته در دولت یازدهم و دوازدهم، شرکت ملی گاز توانسته است در مدت ۶ سال ۱۴ هزار روستای دیگر را از نعمت گاز بهره مند سازد.

اکبر ادامه داد: این مسئله در گیلان نیز همانند کشور ملموس می باشد چراکه شرکت گاز استان نیز توانسته در مدت ۶ سال تعداد روستاهای گازدار در گیلان را از ۱۱۰۰ روستا به بالای ۲ هزار روستا برساند.

وی گفت: شرکت گاز استان گیلان هم اکنون به پایان عملیات توسعه گازرسانی نزدیک شده و درجهت افزایش رضایتمندی مشترکین به سمت کیفی سازی خدمات گام برداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در همین راستا اظهار داشت: این شرکت برنامه حذف قبوض کاغذی گاز را در دستور کار خود قرار داده و مشترکین محترم می توانند شماره تلفن خود را از طریق  اطلاع به کنتورخوان، درج در سایت  و یا شماره ۳۰۰۰۰۱۹۴  در سامانه ثبت نموده و هر دوره به راحتی از جزییات گازبها اطلاع یابند.

مهندس اکبر افزود: این پروژه ضمن صرفه جویی اقتصادی برای کشور سبب کاهش اشتباهات و راحتی مشترکین خواهد شد.

وی همچنین از گارسانی به ۳۴ واحد صنعتی در هفته دولت امسال خبر داد وگفت: با گازدار شدن این صنایع ۲۰ هزار مترمکعب در ساعت صرفه جویی در مصرف سوخت مایع انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان از مردم و روستاییان درخواست نمود تا ضمن رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی دست‌اندرکاران این پروژه گازرسانی را از دعای خیر بهره مند نمایند.

در این مراسم منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از شرکت گاز بجهت گازرسانی به مناطق صعب العبور اظهار داشت: گاز نعمت بزرگی است که بحمدالله به روستاهای شهرستان رسیده و از این بابت به همه مردم شهرستان تبریک می گویم.

وی از شرکت گاز در خواست نمود تا همانند گذشته با سرعت در جهت گازرسانی به مناطق باقیمانده رودبار تلاش نمایند.

در ابتدای این مراسم محمد صالح ضیایی فرماندار رودبار اظهار داشت: در سال های گذشته گازدار شدن روستاهای کوهستانی یک رویای دست نیافتنی بود ولی خوشبختانه هم اکنون با تلاش های پرسنل خدوم شرکت گاز این رویا به واقعیت تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: در مدت ۶ سال شاخص های برخورداری گاز روستایی رودبار از ۲۳ درصد به ۹۰ درصد رسیده و این کار بزرگ جای تشکر و قدردانی دارد.

در پایان این مراسم مشعل گازرسانی به ۲۸ روستای گیلان به دست سرپرست استانداری گیلان برافروخته شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.