×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حضور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در نشست روز جهانی جوان کمیسیون ملی یونسکو- ایران

شهرداری

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در نشست روز جهانی جوان کمیسیون ملی یونسکو- ایران شرکت کرد.به گزارش گیلان پیام ،نشست تخصصی بزرگداشت روزجهانی جوان  با حضور چهره های علمی، سازمانی و ورزش کاران ملی پوش ، فاطمه قدیمی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و رابط دفتر همکاری های کمیسون ملی یونسکو- ایران- شهرداری رشت برگزارشد.

 دکتر نصیری قیداری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو- ایران ضمن خوش آمدگویی به مهمانان حاضر در جلسه و تبریک دهه کرامت اظهار داشت : همه ی ما مسئولین باید راهبردها و سیاست گذاری هایی برای جوانان داشته باشیم و به این سیاست گذاری ها چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی توجه داشت

وی افزود : یونسکو برای همه ی جوانان دنیا برنامه دارد ، هرچند تمایز و تفاوت هایی برای جوانان در کشور های مختلف وجود دارد؛ یونسکو سعی دارد اهمیت جوان و جوانی را برای همه دستگاه ها و مسئولان نشان دهد و بر روی این نکته که برنامه ریزی بر روی جوانان در همه سطوح لازم است همواره تاکید می کند.

 در ادامه این نشست پیام ایرینا بوکوا مدیرکل یونسکو توسط نماینده دفتر منطقه ای یونسکو در تهران(UTCO)  قرائت شد و ماریا دوتسنکو، مسئول اطلاعات همگانی دفتر سازمان ملل متحد در تهران که در این نشست حضور داشت به قرائت پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد پرداخت

بیان دیدگاه های صبا ضرغام ، نماینده ایران در اجلاس جوانان یونسکو سال ۲۰۱۳ و  مهندس رستمی معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ، از دیگر موارد برگزار شده در این نشست بود .

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در ادامه این نشست تصریح کرد : بحث جوانان در سطح بین الملل بحثی جدی است و از آن جا که جمعیت کشور ما نیز جوان است نیاز به برنامه ریزی مبتنی بر شایستگی و شایسته سالاری می باشد .

سپس دکتر باقرزاده نائب رئیس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران به ارائه مطلبی تحقیقاتی با موضوع آینده نگری در حوزه جوانان با نمونه های میدانی انجام گرفته در این انجمن پرداخت .

 در ادامه این برنامه دکتر میدری معاون رفاه اجتماعی وزرات کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی در خصوص موارد جوانان گفت : ما باید میزان فقر و رفاه اجتماعی را رصد کنیم. در حوزه کودکان و جوانان کارهای زیادی انجام شده و می شود  اما لازم است که دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری ها ورود عملیاتی برای ساماندهی امور جوانان داشته باشند . 

در این نشست تخصصی علی انصاریان ملی پوش و نماینده ورزشکاران گفت: جوان ایرانی همه جا توانایی خود را نشان داده ولی متاسفانه آنطور که باید مورد تقدیر و ارزش قرار نگرفته است که امیدواریم با این برنامه ریزی ها به این مهم دست یابیم

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت نیز درحاشیه این نشست تصریح کرد : سیاست گذاری متمرکز و اجرای غیر متمرکز اما هدفمند می تواند ما را به نتیجه معطوف به هدف نزدیک کند .

قدیمی ، رابط دفتر همکاری های کمیسیون ملی یونسکو ایران- شهرداری رشت یاد آور شد : اقدامات خوبی در شهرداری رشت در بخش های مختلف انجام شده است به خصوص تفاهم نامه های مختلفی که به طور ویژه به ساماندهی امور جوانان به عنوان یکی از اصلی ترین مخاطبان شهری می پردازد

 در پایان این مراسم از دانش آموزانی که مقام های اول تا سوم را امسال در المپیاد بین المللی فیزیک در کشور اندونزی کسب نموده اند تقدیر شد .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.