×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خبرداد:اشتغال‌زایی فرزند مددجو برای ۸۰ نفر از طریق بافت فرش ابریشم

این فرزند مددجو که ساکن روستای شیرجو پشت رودبنه از توابع شهرستان لاهیجان است درسال ۱۳۹۲ با دریافت وام ۴۵ میلیون تومانی اشتغال‌زایی فعالیت خود را در حوزه فرش‌بافی آغاز کرد که هم‌اکنون ۸۰ نفر از نیازمندان را با خود مشغول به کار کرده وماهیانه ۳۰ میلیون تومان حقوق به آن هاخودپرداخت می‌کند.

به گزارش گیلان پیام، حبیب اله رضادوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از مهم‌ترین سیاست‌های این نهاد است گفت: صنعت فرش و گلیم‌بافی یکی از زمینه‌هایی است که به‌وسیله آن برای مددجویان کمیته امداد شغل ایجادشده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار خانم حسین پور فرزند مددجوی کمیته امداد گیلان در حوزه صنعت فرش‌بافی افزود: این فرزند مددجو که ساکن روستای شیرجو پشت رودبنه از توابع شهرستان لاهیجان است درسال ۱۳۹۲ با دریافت وام ۴۵ میلیون تومانی فعالیت خود را در حوزه فرش‌بافی آغاز کرد که هم‌اکنون ۸۰ نفر از نیازمندان را با خود مشغول به کار کرده وماهیانه ۳۰ میلیون تومان حقوق به آن هاخودپرداخت می‌کند.

رضادوست با تأکید بر اینکه وی در حال حاضر سرمایه خود را به ۶۰۰ میلیون تومان رسانده است خاطرنشان کرد: این فرزند مددجو توانسته ۷۰ نفر را در صنعت فرش‌بافی با خود مشغول به کار کند که همگی ساکن روستا و از قشر محروم و کم‌بضاعت هستند.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان ادامه داد: وی به‌تازگی دستگاه ابریشم‌کشی خریداری و راه‌اندازی کرده که با اجرای این کار ۱۰ نفر از اقشار نیازمند ساکن روستا مشغول به کار می‌شوند.

وی بابیان اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون یازده تخته فرش با نخ ابریشم توسط این فرزند مددجو و کارگرانش بافته‌شده است افزود: بخشی از این فرش‌ها به کشورهای خارجی صادرشده است.

رضادوست گفت: این فرزند مددجو یکی از اهداف خود را راه‌اندازی یک کارگاه بزرگ فرش‌بافی اعلام کرده است که بتواند تعداد بیشتری از افراد نیازمند را مشغول به کار کند و از طرف دیگر موجب رونق صنعت فرش‌بافی در گیلان شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.