×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری رشت؛  آموزش های مهارتی لازمه همه بخش ها در حوزه توسعه است

سیده زهرا میراعلمی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری در جلسه شورای مهارتی شهرستان اظهار داشت: نرخ بیکاری شهرستان رشت نسبت به استانی و کشور از نرم بالایی برخوردارست و نتایج حاصل از کارگروه های اشتغال، سرمایه گذاری و رفع مواع تولید حاکیست که موضوع آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است.
به گزارش گیلان پیام،معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار با اشاره به فعالیت شورای مهارتی در رشت اظهار داشت: شورای مهارتی شهرستان تصمیم دارد برای ایجاد عدالت آموزشی و آینده پژوهشی مورد نیاز مراکزی را ایجاد کند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: آموزش های مهارتی لازمه همه بخش ها در توسعه است ضمن اینکه نیروی کار آموزش دیده جزو ارکان اصلی توسعه در همه زمینه هاست بنابراین آموزش های مهارتی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت، تفاهمنامه همکاری فرمانداری شهرستان رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه گیلان به امضاء میرشمس مومنی زاده فرماندار و محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان رسید؛ این تفاهمنامه با موضوع همکاری مشترک در راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت در موضوعات مختلف شامل کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، صنایع غذایی، خوراک و … با هدف توسعه منابع درآمدی روستائیان شهرستان رشت از طریق ارتقاء مهارت، توانمندی و ایجاد زمینه های حمایتی در بخش تولید و فروش به امضاء رسید.
رونق تولید و توسعه اشتغال پایدار، ایجاد منابع درآمدی متنوع برای جامعه با رویکرد توانمندسازی مهارتی روستائیان، ارائه فرصت های جدید کسب و کار کم هزینه با بهره وری بالا به مردم، ایجاد شبکه های کارآفرینی محلی، هدایت و مشاوره شغلی متقاضیان راه اندازی کسب و کار و حمایت و پشتیبانی از مهارت آموختگان برای تولید و فروش محصولات تولیدی از اهداف این تفاهمنامه عنوان شده است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.