×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
باحضور فرماندار رشت صورت گرفت ؛  نخستین برداشت مکانیزه برنج در روستای جیرسر چوکام خمام

فرماندار شهرستان رشت در این مراسم ، با اشاره به نخستین درو محصول شالی به صورت مکانیزه در شهرستان رشت ، ۵۱ هزار خانوار از روستاییان شهرستان رشت را شاغل در امر کشاورزی و کاشت برنج خواند و افزود: این مهم حدود ۲۸ درصد از اشتغال شهرستان رشت را به خود اختصاص می دهد.
به گزارش گیلان پیام، دکتر میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت، به همراه بخشدار خمام و تعدادی از اهالی محل و کشاورزان در نخستین برداشت مکانیزه برنج شهرستان که به صورت نمادین در روستای جیرسر چوکام، صورت گرفت، حضور یافت.
دکتر مومنی زاده در این مراسم ، با اشاره به نخستین درو محصول شالی به صورت مکانیزه در شهرستان رشت، ۵۱ هزار خانوار از روستاییان شهرستان رشت را شاغل در امر کشاورزی و کاشت برنج خواند و افزود: این مهم حدود ۲۸ درصد از اشتغال شهرستان رشت را به خود اختصاص می دهد. وی در ادامه افزود: با آغاز طرح نشا و درو مکانیزه برنج با همت تلاشگران جهاد کشاورزی و کشاورزان زحمتکش که به صورت نمادین در این روستا انجام شد، حدود ۵۴ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان نشاء مکانیزه و ۷۴ درصد از این اراضی نیز دروی مکانیزه برنج خواهند داشت.
دکتر مومنی زاده، میزان تولید برنج سفید در شهرستان رشت را ۱۶۵ هزار تن دانست و اظهار داشت: این میزان ۲۷ درصد از میزان تولید استان گیلان و ۹ درصد از تولید برنج کشور را در بر می گیرد.
وی میزان اراضی شالیکاری در شهرستان رشت را ۶۳ هزار هکتار خواند و افزود: در واقع ۳۰ درصد از اراضی شالیکاری استان در شهرستان رشت واقع هستند.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه بیان نمود: ان‌شاءالله با همت و تلاش همه دست اندرکاران در امر کشاورزی، این مهم دارای صرفه اقتصادی بیشتری بوده و تسهیلات بیشتری به آن اختصاص می یابد تا عملیات مکانیزه به صورت ۱۰۰ درصد در این شهرستان انجام گرفته و بدین صورت پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها نیز تقلیل یابد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.