×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه سازاستان گیلان برگزار شد

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیر کل نوسازی مدارس گیلان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان ، نجفی افشارنماینده ویژه سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و خیرین مدرسه ساز در سالن اجتماعات هتل شهرزاد لاهیجان برگزارشد.

به گزارش گیلان پیام، علی دقیق مدیر کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان نیز در این جشنواره اظهار داشت:ساخت وتجهیز فضاهای آموزشی متناسب با اولویت ها و مطابق با ضوابط رسالت اصلی سازمان است و در راستای رشد علمی جامعه با تمام توان برای تحقق این مهم تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه فضا و تجهیزات آموزشی نقش مهمی در توسعه پایدار ایفا می کند ، افزود:خیرین مدرسه ساز نیز نقش مهمی در توسعه فضاهای علمی و فرهنگی جامعه برعهده دارند.
مدیر کل نوسازی مدارس استان با تجلیل ازبانوان خیر مدرسه ساز خاطرنشان کرد:۶۷ پروژه مدرسه سازی با ۱۱۷ کلاس درس طی ۵ سال گذشته توسط بانوان خیر در استان احداث شده است.
وی با بیان اینکه بنیاد برکت یکی دیگر از خیرانی است که به بحث توسعه فضاهای استان پرداخته تصریح کرد:طی ۵ سال اخیر ۴۲ پروژه با ۲۴۶ کلاس درس با اعتباری بالغ بر۲۱ میلیارد تومانی آغاز شده که تاکنون ساخت ۲۹ مدرسه به اتمام رسیده و ۱۳ پروژه نیز طی سال جاری به پایان می رسد.
دقیق گفت:استان گیلان در بیست جشنواره خیرین مدرسه ساز گذشته رتبه سوم و در جشنواره سال گذشته هم رتبه اول را در انجام تعهدات کسب کرده است.
وی از کمبود اعتبارات در بخش تکمیل پروژه های خیری خبرداد و گفت:۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه های خیری گیلان نیاز است و طی دو سال آینده می توانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم.
دکتر مصطفی سالاری استانداری گیلان در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در لاهیجان با اشاره به ارزشمندی امرمدرسه سازی اظهار داشت: هرچه مدرسه و زیر ساخت‌های آموزشی در کشورواستان را بیشتر فراهم کنیم ثمره‌اش را درآینده می‌بینیم زیرا دانش آموزان آینده سازان کشور هستند.
وی افزود:تجلیل از خیرین مدرسه ساز که با امر مدرسه سازی بهترین خدمت را به فرزندانمان ارائه می دهند نباید فقط در جریان برگزاری یک جشنواره باشد.
استاندار گیلان با بیان اینکه مدرسه سازی تقویت بنیان و زیربنای فیزیکی علم آموزی فرزندانمان است ، خاطرنشان کرد:بمنظور استفاده بهتر از زیرساخت ها و فضاهای آموزشی نیاز است خیرین درراستای فراهم کردن تجهیزات و امکانات فضاهای آموزشی نیز مشارکت داشته باشند.
وی تصریح کرد:خیرین مدرسه ساز می توانند در مدیریت واداره بهتر مدارس مشارکت داشته باشند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
وی یادآورشد: همچنین دهیاران و شهرداران نیز به اندازه توان خود می توانند در اداره بهتروپشتیبانی مدارس مشارکت کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان از وجود ۸۰۰ مدرسه بلا استفاده در شهروروستا خبرداد و گفت:در بعضی مواقع به دلیل جابجایی جمعیت ممکن است برخی مدارس بلا استفاده باقی بمانند که می توان از فضای این مدارس درراستای ایجاد اشتغال استفاده کرد.
سالاری با بیان اینکه باید از مدارس بلا استفاده نهایت بهره برداری شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند این مدارس را به صورت پنج ساله و ۱۰ ساله به بخش خصوصی واگذارکند‌ واگردانش آموز پیدا شد شرایط فسق قرارداد فراهم و مدارس به آموزش و پرورش بازگردانده شود.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش را نباید فقط در وزارتخانه‌ها خلاصه کرد، اذعان داشت: اگر سعی داریم که در این حوزه به پیشرفت زیادی برسیم باید همه نهادها و مردم در این زمینه به متولیان این حوزه کمک کنند.
استاندار گیلان متذکرشد: دهیاران و شهرداران علاوه بر مسائل و امور شهری و روستایی میبایست برای مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز برنامه ریزی داشته باشند.
وی با اعلام حمایت کامل دولت از خیرین مدرسه ساز گفت: دولت در این زمینه از هیچ کمکی به این افراد دریغ نمی‌کند زیرا اولویت اصلی دولت افزایش کیفیت آموزشی در کشور است.
ابولقاسم میر مسعودی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه در آموزه های دینی ، انجام کار خیر معامله با خدا است ، اظهار داشت:اعمال بی بدیل و زیبای خیرین مدرسه ساز باقیات و صالحات خواهد بود.

وی گفت:از ابتدای آغاز فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز دراستان تا کنون۲۵۶ مدرسه با هزار و ۱۸۹ کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.
میر مسعودی خاطرنشان کرد:۵۴ پروژه دیگر نیز در قالب ۱۹۸ کلاس درس در دست اجرا است که ۳۰ پروژه در قالب ۱۱۴ کلاس درس تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان تصریح کرد: در استان گیلان ۱۹۳ نفر خیر مرد ، ۶۲ نفر خیر زن و ۳۴ شرکت حقوقی در امر مدرسه سازی فعالیت دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.