×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان:  پرداخت بیش از ۸۰ میلیارد تومان کمک‌ معیشت به مددجویان گیلانی


در سه‌ماهه سال جاری ۸۰ میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان کمک‌ معیشت به‌ حساب ۱۱۵ هزار و ۱۴۸ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان واریز شده است.
به گزارش گیلان پیام، عباس فلاحتی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵ هزار و ۱۴۸ خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت: بخشی از این خانوارها تنها معیشت بگیر و بخشی دیگر نیز از خدمات تک یا چند خدمتی این نهاد بهره‌مند هستند.
وی میزان مستمری پرداختی به این خانوارها را در سه‌ماهه سال جاری ۸۰ میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: ۹۹ هزار و ۶۳۹ خانوار از این مددجویان مبلغ یک میلیارد و ۸۴۳ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان کمک‌معیشت در قالب مستمری اول و ۱۵ هزار و ۵۰۹ خانوار هم مبلغ ۶۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان در قالب مستمری دوم از محل یارانه‌ها دریافت کرده‌اند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود گفت: به همین دلیل تعداد افراد تحت حمایت کمیته امداد در گیلان هم بالاتر از سایر استان‌ها است و تعداد بسیار بالایی از این قشر که ساکن روستا هستند و از درآمد کافی برخوردار نیستند تحت حمایت طرح شهید رجایی قرار دارند.
وی بابیان اینکه توانمندسازی خانوارها در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی در اولویت کاری کمیته امداد است ادامه داد: بسیاری از خانوارهای تحت حمایت استعداد و توانایی کار کردن رادارند بنابراین کمیته امداد بستر لازم را برای ورود آن‌ها به چرخه کسب‌وکار فراهم می‌کند.
فلاحتی همچنین به پرداخت وام محکومین به خانوارهای زندانی جرائم غیر عمد خبر داد و گفت: سرپرست بسیاری از خانواده‌ها به دلیل جرائم غیر عمد مانند دیه، مهریه زندانی هستند و خانواده آن‌ها به دلیل عدم تمکن مالی و شرایط سخت معیشتی تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند که در سه‌ماهه سال جاری ۶۰ میلیون تومان در قالب وام محکومین به چهار نفر از این خانوارها پرداخت‌شده است.
فلاحتی با اشاره به معافیت سربازی ۱۱ نفر از فرزندان پسر تحت حمایت کمیته امداد گیلان در سه‌ماهه سال جاری افزود: ۹ نفر از کاهش تعرفه و ۱۶ نفر هم به استان محل سکونت خود انتقال پیداکرده‌اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.