×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
همچنان، تکرار آتش سوزی در پشت بام های منازل مسکونی شهر رشت

آتش نشانkی

رمضانی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی: علت بیش از ۴۰ درصد آتش سوزی ها در چهارماهه نخست سال جاری، اتصال در سیستم سیم کشی برق منازل مسکونی است

به گزارش گیلان پیام ،تماسهای شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر بروز آتش سوزی و مشاهده دود و شعله های آتش از پشت بام منزل مسکونی، بیدرنگ محمد صفرپور مسوول یکی از واحد های ستاد فرماندهی شش دستگاه خودرو از ایستگاه های ۲و۳و۴و۶ آتش نشانی را به محل حادثه واقع دربلوار امام رضا(ع)- آج بیشه اعزام کرد.

اسماعیل غلامی مسوول تیم نخست اعزامی در این باره گفت: به محض اعلام ستاد فرماندهی مبنی بر بروز آتش سوزی بهمراه تمامی خودروها به محل حادثه اعزام شده و با یکباب منزل مسکونی که به شدت از ناحیه سربندی دچار آتش سوزی شده بود مواجه شدیم.

غلامی در ادامه افزود: آتش نشانان اعزامی به سرعت بوسیله چندین رشته لوله آبدهی مبادرت به خاموش کردن آتش و ممانعت از گسترش آن به دیگر نقاط منزل مسکونی شدند.

در ادامه بابک رمضانی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی، علت این آتش سوزی را اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه پشت بام اعلام کرد و افزود: در چهارماهه نخست سال جاری علت بالغ بر بیش از ۴۰ درصد آتش سوزی ها، اتصال در سیستم سیم کشی برق ساختمان ها اعلام شده است.

این مسوول آتش نشانی از بروز آتش سوزی مشابه دیگری دریک شنبه هفته جاری واقع در کوی شهریار-پشت ایستگاه ۳ آتش نشانی خبر داد و افزود: در این منزل مسکونی با قدمت ۲۰ ساله که به تازگی بازسازی شده بود متاسفانه تنها موردی که نسبت به آن توجه نشد اصلاح در سیستم  سیم کشی برق بوده که متاسفانه خسارات جبران ناپذیری برجای نهاد.

رمضانی در ادامه با تاکید برلزوم بازدید مکرر سیستمهای برق منازل مسکونی جهت پیشگیری از بروز چنین حوادثی اعلام داشت: با توجه به تغییر و تحولات ایجاد شده در سیستم فن آوری و به روز شدن تجهیزات خانگی همانند نصب کولر، ماشین لباسشویی و … شهروندان گرانقدر نسبت به نصب فیوزهای مناسب با ولتاژ مصرف روزانه و همچنین کلیدهای آر سی دی اقدام نمایند تا دیگر شاهد چنین آمارهای تاسف بار مبنی بر علت آتش سوزی های منازل مسکونی نباشیم./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.