×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
برای نخستین بار، کشت بادام زمینی در رودبار

جهاد

مدیر جهادکشاورزی رودبار : امسال در ۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای اسطلخ‌جان، فتحکوه و خرشک، بادام زمینی کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر  ۶۰ تن محصول به ارزش ۱۵ میلیارد ریال برداشت شود.
به گزارش گیلان پیام ،مسلم طوفان با بیان اینکهبرنامه ریزی شده بود بادام در ۳۰ هکتار کشت شود گفت : اما کشاورزان زحمتکش و با انگیزه منطقه، با دوراندیشی و بررسی‌های صرفه اقتصادی مناسب این محصول، سطح زیر کشت سال نخست را به بیش از دو و نیم برابر افزایش دادند.
وی گفت: صندوق کارآفرینی امید برای فراهم ساختن شرایط مناسب و زیرساخت‌های مورد نیاز کشت بادام زمینی ۵ میلیارد ریال به این امر اختصاص داده است که امیدواریم با تخصیص آن ، سطح زیر کشت و تولید بادام زمینی در شهرستان رودبار ارتقا یابد.
مدیر جهادکشاورزی رودبار تصریح کرد : برای فرآوری و بسته‌بندی مناسب و بهداشتی بادام زمینی تولیدی شهرستان رودبار با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاصی صندوق کارآفرینی امید، کارگاه مربوط در روستای خرشک راه‌اندازی می‌شود.
طوفان افزود: کشاورزان شهرستان رودبار علاوه بر کشت گندم، جو، برنج و توت فرنگی به کشت محصولات جدید نیز علاقمندند و با انگیزه بالا نسبت به کشت و تولید آن اهتمام می‌ورزند./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.