×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در هفتادمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا؛علوی:  تدوین نقشه مهندسی فرهنگی شهر اقدامی ماندگار در حوزه فرهنگ / برنامه محوری، راهبرد شورای پنجم

علوی : تدوین و ارائه برنامه راهبردی شورای اسلامی شهر و نقشه مهندسی فرهنگی رشت از دستاوردهای ماندگار این دوره از شورای شهر محسوب می گردد.

به گزارش گیلان پیام،رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به طرح تدوین نقشه مهندسی فرهنگی شهر رشت اظهار داشت: شورای پنجم از ابتدای شروع بکار خود با آسیب شناسی تخصصی در حوزه مدیریت شهری در طی دو سال اخیر اولویت خود را در برنامه محوری تعریف کرده است و در این راستا تدوین و ارائه برنامه راهبردی شورای اسلامی شهر و نقشه مهندسی فرهنگی رشت از دستاوردهای ماندگار این دوره از شورای شهر محسوب می گردد.

سید امیر حسین علوی ابراز داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و دغدغه بجای ایشان در حوزه فرهنگ و خلأهای موجود در این زمینه شورای شهر رشت در اقدامی پیشرو که منحصرا در چند کلانشهر معدود کشور انجام گردیده است با تدوین نقشه مهندسی فرهنگی چشم اندازی مشخص از اهداف مدنظر خود در این حوزه را ارائه داد.

وی افزود: گردهمایی منظم و هدفمند متولیان فرهنگ با پرهیز از موازی کاری و تحلیل انرژی و منابع و هم افزایی در ظرفیتهای موجود جهت بررسی سلسله عوامل تاثیرگذار در موضوعات فرهنگی فارغ از کلی نگری های بی حاصل متداول بخشی از دستاوردهای این طرح میباشد که با توجه به تئوری تدوین منعطف آن میتوان مبانی نقشه مهندسی فرهنگی رشت را به استان و حتی کشور گسترش داد.

رییس شورای شهر رشت ادامه داد: در اسناد بالا دستی به برنامه های کلی راهبردی در حوزه فرهنگ اشاراتی گردیده است، لیکن اجرای این برنامه ها در مقیاسی همچون شهر رشت مستلزم تدوین اسنادی است که در آن تجزیه و تحلیل تاریخی، بررسی علمی نیازها و نگرش ها در حوزه فرهنگ، شناسایی توانایی ها، تدوین شاخص ها و … لحاظ گردیده باشد که نقشه مهندسی فرهنگی شهر رشت با هدف ارتقا کیفی اولویت های فرهنگی دقیقا به این جزییات تاثیرگذار پرداخته است.

علوی اظهار داشت: در تدوین این طرح درگیر نمودن بیش از پیش نخبگان حوزه های مختلف و اساتید حوزه و دانشگاه و بکارگیری جوانان در مراحل تدوین توسط شورای شهر انجام گردیده است و طرح ارائه شده حاصل زحمات و حساسیت های اقشار مختلف فرهنگی و نسل جوان شهر رشت میباشد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.