×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بیانیه سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت در خصوص محل نگهداری سگ های بلاصاحب

 

در خصوص اخبار منتشر شده راجع به محل نگهداری سگ های بلاصاحب باید به نکات مهمی اشاره کرد تا زمینه برای قضاوت همگان فراهم کرد. شهرداری رشت و به تبع آن سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری از محل اعتبارات داخلی در زمستان سال گذشته مبادرت به ساخت محل نگهداری موقت سگ های بلاصاحب و قرنطینه کردن آنها نمود.

به گزارش گیلان پیام نقل از مدیریت ارتباطات سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت متن بیانیه به شرح ذیل است :

در خصوص اخبار منتشر شده راجع به محل نگهداری سگ های بلاصاحب باید به نکات مهمی اشاره کرد تا زمینه برای قضاوت همگان فراهم کرد. شهرداری رشت و به تبع آن سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری از محل اعتبارات داخلی در زمستان سال گذشته مبادرت به ساخت محل نگهداری موقت سگ های بلاصاحب و قرنطینه کردن آنها نمود.

نکته بسیار مهم اینکه قریب به اتفاق سگ های منتقل شده به آن محل سگ هایی هستند که به شدت بیمار بوده و از ناتوانی و یا معلولیت بسیاری رنج می برند و این سگ ها پس از تماس های مردمی بسیار و با توجه به اینکه چهره کریهی که از خود در منطقه بجای گذاشته و موجب نگرانی و ناراحتی بجای بسیاری از شهروندان شده بودند، با تلاش همکاران شهرداری زنده گیری شده و به این مکان منتقل شده اند بدیهیست که وجود این سگ های بیمار برای سلامت سایر حیوانات بشدت مضر بوده و خطر انتقال بیماری های مشترک مابین انسان و دام را نیز تشدید می نماید.

لذا با توجه به این شرایط حساس و جو روانی نامناسب ایجاد شده و شکایات مردمی و سازمانی بسیار زیاد (تماس های ثبت شده ۱۳۷ گواه این مدعاست) این سگ ها به محل نگهداری موقت انتقال داده شدند و متعاقب آن سازمان پسماند مبادرت به عقد قرارداد با دامپزشک متخصص بمنظور درمان، واکسیناسیون و عقیم سازی این سگها و کنترل جمعیت آنها و همچنین جلوگیری از سرایت بیماری به سایر حیوانات و سگ های دیگر و در نهایت جلوگیری از سرایت بیماریهای خاص به انسان نموده که اسناد ان نیز موجود می باشد ، مضافا اینکه معاونت محترم خدمات شهری شهرداری رشت مبادرت به تدوین فلوچارت کاملی به منظور زنده گیری ، انتقال و ساماندهی این حیوانات نموده که عن قریبا نهایی می گردد. لازم بذکر است که قریب به اتفاق سگ های موجود در محل نگهداری، حیواناتی هستند که با توجه به شدت بیماری و ناتوانی آنان قانون حتی اجازه مرگ با ترحم را طبق شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور به شهرداری داده اما سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در تلاش است تا پس از تجهیز مرکز یاد شده امکان بازگشت به زندگی بسیاری از این سگ های ناتوان را نیز فراهم نماید. گفتنیست علیرغم تمامی تلاش های صورت گرفته و جلسات متعدد با سازمانها و حامیان حیوانات تمامی این تلاشها منجر به شکست شده و تاکنون منتج به نتیجه مطلوبی نگردیده است به نحوی که تهیه غذای مورد نیاز حیوانات مذکور توسط بخش خصوصی و آشپزخانه های محلی انجام می گردد.

بدیهیست پس از تکمیل و تجهیز ساختمان معاینه و درمان سگ های بلاصاحب و اجرایی شدن فلوچارت تدوین شده معاونت محترم خدمات شهری شهرداری رشت تمامی سگ های بلاصاحب سطح شهر تحت پوشش این مهم قرار گرفته و دغدغه دوستداران این حیوانات نیز به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد یافت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.