×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
در همایش استانی هفته ملی سلامت از فعالان حوزه سلامت در گیلان تجلیل شد

در همایش استانی هفته ملی سلامت هفتاد نفر از فعالان حوزه سلامت در گیلان تجلیل شدند.

به گزارش گیلان پیام،دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در همایش استانی گرامیداشت ” هفته ملی سلامت”، ضمن تقدیر از تلاش همه حافظان و پیشتازان حوزه بهداشت، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سومین سال از تدوین برنامه راهبردی حوزه سلامت در استان، با تلاش یکایک فعالان عرصه سلامت به موفقیت های چشمگیری نائل آمده است که همه آنها مرهون دقت نظر و فعالیت های فعالان عرصه سلامت می باشد.

دکتر شاهرخ یوسف زاده در ادامه با اشاره به افزایش رشد قریب به دو برابر گردش مالی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: پیشرو بودن دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نظام ارجاع الکترونیک سلامت، در بین چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور، مهمترین موفقیت دانشگاه در سال ۹۷ بود.

وی یادآور شد: طی روزهای آخر سال ۹۷ دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه دانشگاه علوم پزشکی گلستان توانست به عنوان دومین دانشگاه در سطح کشور با استقرار پرونده الکترونیک و با استفاده از سامانه سیب، اطلاعات نظام ارجاع را از نود آزمایشی به نود اصلی وزارت بهداشت منتقل نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، تحقق پرونده الکترونیک را از مهمترین ماموریت های واگذار شده از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت: برنامه نسخه نویسی الکترونیک و ارسال اسناد بیمه ای بیمارستان ها به شکل الکترونیک نیز با همکاری اداره بیمه سلامت در حال شکل گیری است.

وی در ادامه مدیریت هزینه و افزایش درآمد را از مهمترین برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال جاری دانست و تصریح کرد: طبق برنامه راهبردی، این امکان به دانشگاه داده شد که هزینه های دانشگاه را در حوزه بهداشت با توجه به منابع موجود ، مدیریت کند. بی شک اثر بخشی این مهم، در طی سال آینده با توجه نقش شبکه های بهداشت و عرصه های ارایه کننده خدمات سلامت با شکل گیری کمیته اقتصاد سلامت ، صورت خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از حافظان و فعالان حوزه بهداشت، اظهار داشت:  تمامی فعالیت های حوزه های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان در راستای ارتقای سلامت جامعه شکل می گیرد.

دکتر یوسف زاده چابک در پایان با اشاره به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان ” پیشرو در بین دانشگاه های نسل سوم” یادآور شد: رسیدن به این مهم جز با مدیریت مالی بدست نخواهد آمد. همه زمینه های مرتبط با حوزه بهداشت باید شناخته و مدیریت شوند. برخوداری از سلامت جسم، روان، رفاه اجتماعی و نقش اجتماعی که هر فردی باید طبق برنامه در جامعه داشته باشد، اصلی پذیرفته شده است که با دستان توانمند فعالان حوزه بهداشت به ثمر خواهد رسید.

دکتر محمد عباسی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در ادامه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری ” نهضت احیا گسترش بهداشت و طب پیشگیری را با بکارگیری و بسیج تمامی امکانات موجود آغاز نمایید “، گفت:  فرموده بالاترین مقام کشور ما نشانگر تعهد به سلامت براساس آموزه های دیدنی و برای همه آحاد جامعه است.

وی با اشاره به ارتقا سلامت در جامعه،گفت: برای ارتقا سلامت در جامعه علاوه بر وزارت بهداشت سایر ارگان ها و سازمان ها باید همکاری و تعامل داشته باشند و  مداخلات بهداشتی باید چند بخشی باشد. ۷۵ درصد از مداخلات بهداشتی خارج از حوزه وزارت بهداشت و مربوط به سایر ارگان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کم تحرکی، یادآور شد : طرح هزار خانه بهداشت هزار خانه ورزش در دستور کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و امید است با شروع این طرح نتایج آن را در طی سال های آتی شاهد باشیم.

دکتر عباسی در ادامه تعداد مراکز بهداشتی ارایه خدمت در استان را یک هزار و ۲۲۴ مرکز ، تعداد پرسنل حوزه بهداشت را ۶ هزارنفر و تعداد بهورزان دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یک هزار و ۵۵۸ نفر اعلام کرد.

وی با بیان این که بیماری های غیرواگیر اصلی ترین تهدید کننده سلامت جوامع می باشند، تصریح کرد: مراقبت های اولیه بهداشتی راهکاری برای پیشگیری از این بیماری های است .  دکتر عباسی  برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، فشار خون، سرطان و …  خودمراقبتی  افراد را  به طور جدی خواستار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش آموزش برای پیشگیری از بیماری های مختلف ، اظهار داشت: آموزش اثربخش ترین و کم هزینه ترین راه ارتقا سلامت جامعه است  که  توجه به این مهم  لازم و ضروری است.

دکتر منوچهر جمالی- عضو هیات رییسه و دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گیلان نیز در ادامه ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران برگزاری همایش ملی هفته سلامت، گفت: رشد و توسعه ای که در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارد نوید بخش ایام خوشی برای وزارت بهداشت و  پرسنل دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهد بود.

وی با اشاره به روز جهانی بهداشت، تصریح کرد: آن چه در دنیا مطرح است سلامت همه جوامع و دسترسی به بهداشت و آسان کردن این دسترسی برای آحاد مردم دنیا می باشد که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز شاهد توجه به این مهم در همه برنامه های استراتژیک حوزه سلامت هستیم.

دکتر جمالی با اشاره به اهمیت خود مراقبتی و مشارکت مردم برای داشتن جامعه ای سالم، یادآور شد: تلاش ما در وزارت بهداشت این است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جایگاه واقعی خود برسد که بی شک تحقق این مهم، مرهون تلاش و زحمات همه پرسنل و مسوولان می باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.