×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه چابکسر عنوان کرد:  از ظرفیت استان در حوزه تولید گل و گیاه برای رونق اشتغال و گردشگری استفاده می‌شود

 

اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه در شهر چابکسر با حضور دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان و مهندس طهماسبی معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی و جمعی از مسئولین استانی و فعالان عرصه گل و گیاه از ۶ کشور افتتاح شد.

به گزارش گیلان پیام،استاندار در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه چابکسر گفت: ما در قبال فعالان این حوزه وظیفه داریم کمک ها و اقدامات حمایتی را برای گسترش صادرات گل و گیاه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شرق استان گیلان از جمله شهر چابکسر به صورت خاص در پرورش گل و گیاه از شرایط و ظرفیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: فعالان حوزه گل و گیاه نیز از لحاظ مهارت آموزی در سنوات، مهارت های خوبی کسب کرده اند و از این حیث هم شرایط خوبی دارند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پیشرفت ها در این حوزه دسترسی به بازار صادرات خوب است، تصریح کرد: لازمه رسیدن به بازار صادراتی خوب تنوع در نوع محصول، کیفیت خوب و قیمت بهای تمام شده آن در بازار کشورهای دیگری که قابلیت رقابت با کشورهایی که تولید کننده این نوع محصولات هستند را دارا باشد است.

وی با بیان اینکه باید با محوریت بخش خصوصی، حمایت های مجموع وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی حول این سه جهت برنامه ریزی کنیم افزود: انشاالله با پیش‌بینی زنجیره کامل این کار و با محوریت بخش خصوصی بتوان سهم کشور ما در کشورهای همسایه بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فعالیت در حوزه گل و گیاه اشتغالزا است اظهار داشت: تقریبا در هر هکتار می توان حدود ۱۰ نفر مشغول به کار شوند که هم از لحاظ آماری خوب است و هم از لحاظ زیبایی و منظر به بخش گردشگری هم کمک می کند.

وی به کمک های بلاعوض از تبصره ۱۸ قانون بودجه و هم تسهیلات ارزان قیمت برای فعالان بخش گل گیاه جهت گسترش این حوزه اشاره و تصرح کرد: فعالان این حوزه پیشنهادهای مشخصی برای هدف گذاری با زمان مشخص را ارائه دهند.

دکترسالاری با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مشابه شروع و قدم بسیار خوبی است و استمرار آن وظیفه ما است گفت: شرایط امسال نسبت به ۱۰ سال پیش آمار خوبی را نشان می دهد و باید با برنامه ریزی درست در سال آینده یک جهش قابل توجهی را نسبت به امسال رقم بزنیم./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.