×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
عظیم بلبل آبادی در گردهمایی مشترکین برق منطقه ای گیلان: طرح های مدیریت اضطراری بار، تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی اجرایی خواهد شد

 

مهندس عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان، مدیریت اضطراری بار، طرح تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی صاحبان صنایع را راهکارهایی برای عبور از پیک مصرف و پایداری شبکه عنوان کرد.

به گزارش گیلان پیام،مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در گردهمایی مشترکین این شرکت با بررسی عملکرد برنامه های پاسخگویی بار در سال ۹۷ و پیش بینی شرایط تابستان امسال گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان، سال گذشته در تامین انرژی برق مطمئن و پایدار مشترکین صنایع و همچنین مشترکین بخش های تجاری ، خانگی با چالش هایی روبرو بود که رفع چالش ها به برنامه ریزی و همکاری مشترکین بخش های مختلف نیاز داشت. که خوشبختانه با همکاری های لازم به خوبی از پیک بار عبور کردیم.

وی افزود: میزان ظرفیت انرژی برق تولیدی از نیروگاه های درحال بهره برداری درسطح استان گیلان از ۸ نیروگاه کوچک و بزرگ  طی سال گذشته، ۲۸۲۶ مگاوات بوده که پیک بار غیرهم زمان سال گذشته نیزکه در ۹ مرداد اتفاق افتاد، ۱۸۳۵ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به مقایسه تولید برق در استان نسبت به پیک بار غیرهم زمان مصرف خاطرنشان کرد: میزان مصرف انرژی برق در استان پایین تر از میزان تولید آن است.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته میزان تولید انرژی برق نیروگاه های کل کشور از میزان نیاز مصرف کشور پایین تر بوده است  تصریح کرد: چالش هایی که وجود دارد به دلیل تامین انرژی برق سراسر کشور است.

بلبل آبادی ادامه داد: با توجه به پایین تر بودن میزان تولید انرژی برق در کشور نسبت به میزان مصرف آن، دیسپاچینگ ملی اجازه  نمی دهد که میزان مصرف از میزان تولید پیشی گیرد.

وی متذکرشد: پیشی گرفتن میزان مصرف انرژی برق بر تولید، فروپاشی شبکه سراسری، ناپایداری  و درنتیجه چالش هایی را به دنبال خواهد داشت و بازگرداندن شبکه به حالت عادی نیز زمان بر و هزینه بر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان خاطرنشان کرد: عدم تناسب میزان تولید و مصرف انرژی برق باید با مدیریت اضطراری بار کنترل شود تا وقفه ای در پایداری شبکه به وجود نیاید.

وی ضمن تشکر از همکاری مشترکین صنایع استان با صنعت برق در راستای کاهش مصرف طی سال گذشته اذعان داشت: صاحبان صنایع در استان  با اجرای طرح تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی همکاری خوبی را با شرکت برق منطقه ای استان داشته اند، امید است در عبوراز پیک تابستان ۹۸ نیز این همکاری ها ادامه یابد.

بلبل آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط عمومی کشور در راستای عبور از پیک مصرف، بحث مدیریت اضطراری بار، طرح تعطیلات تابستانی و ذخیره عملیاتی طی سال جاری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

مهندس داراب زاده معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای گیلان نیز در این نشست گفت: صنعت برق کشور صنعتی بالنده ، پویا و رو به رشد است که با وجود تمام مشکلات و چالش هایی که طی این سال ها داشته، توانسته خود را به مرزهای خودکفایی برساند.

وی افزود: صنعت برق در بخش های مختلف ازجمله تولید، انتقال و توزیع قله های خودکفایی را فتح کرده و بسیاری از نیازها در داخل کشور مرتفع می شود.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: برنامه های پاسخگویی بار در سال جاری اعم از ذخیره عملیاتی، کاهش/قطع بار برنامه ریزی شده صنایع، استفاده از مولدهای اضطراری (خودتامین)، جابجایی تعطیلات هفتگی از جمعه به یکی دیگر از روزهای هفته، تعیین ساعت کار صنایع و… به سان سنوات گذشته می بایست ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه شرکت های برق منطقه ای از محل برنامه های پاسخگویی بار، ۲۶۰۰ مگاوات است که هدف گذاری شده و سعی می کنیم با تعامل مشترکین بخش های مختلف برق به آن دست یابیم.

مهندس سلیمانی مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت برق منطقه ای گیلان نیز در این گردهمایی گفت: طی سال جاری همکاری صاحبان صنایع در کل دوره ساعات پیک باید به ۵۵ مگاوات بطور متوسط برسد.

وی افزود: اولویت وزارت نیرو برای همکاری مشترکین، برنامه ذخیره عملیاتی است که در این طرح، برنامه روزانه از سوی صنعت برق برای صاحبان صنایع تعیین می شود و تولید کارخانه منطبق با نیاز صنعت برق است.

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت برق منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خزر، فولاد گیلان، آریا پویا، سیمان خزر لوشان و سیمان سبز گیلان از مشترکین برق منطقه ای گیلان هستند که طی سال گذشته در راستای مدیریت مصرف در ساعات پیک، با این شرکت همکاری داشته اند.

صاحبان صنایع استان نیز در این گردهمایی به بیان مشکلات و خسارت های ناشی از قطعی برق، تاثیر برقراری انرژی برق در رونق تولید صنایع و ایجاد اشتغالزایی پرداختند و خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر شدند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از مشترکین بخش صنایع؛ شرکت های فولاد خزر، فولاد گیلان، آریا پویا، سیمان خزر لوشان و سیمان سبز گیلان که طی سال گذشته در راستای مدیریت مصرف با شرکت برق منطقه ای گیلان همکاری داشتند تقدیر به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.