×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
رئیس اداره کنترل شبکه معاونت بهره برداری برق منطقه ای گیلان: آزمون خودراه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان اجرا شد

 

آزمون خودراه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان با حضور نمایندگان دیسپاچینگ ملی کشور و دیسپاچینگ منطقه ای شمال، دیسپاچینگ برق گیلان، شرکت توزیع، مدیران ارشد، کارشناسان و تکنسین های مجرب نیروگاه گیلان با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش گیلان  پیام،رئیس اداره کنترل شبکه معاونت بهره برداری برق منطقه ای گیلان اظهار داشت در این سناریو فرض شده بود که تمامی نیروگاه های استان گیلان و شمال ایران خاموش شده اند و تنها نیروگاه  خود راه انداز استان گیلان یعنی نیروگاه گیلان برای بازیابی شبکه شمال مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی هدف از این عملیات ارائه راهبرد و روش بازیابی شبکه برق گیلان همگام  با بازیابی شبکه برق ایران پس  از بروز خاموشی گسترده و سراسری در ایران بود و دیسپاچینگ گیلان می بایست با هماهنگی دیسپاچینگ ملی و منطقه، عملیات بازیابی شبکه را پس از در مدار قرار گرفتن یک واحد در نیروگاه گیلان به ترتیب شروع می کرد.

وی تصریح کرد: برای آماده سازی آزمون فوق الذکر جلسه ای با حضور نمایندگان مدیران نیروگاه گیلان، دیسپاچینگ منطقه ای مازندران، دیسپاچینگ برق گیلان و شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان  در سالن کنفرانس معاونت بهره برداری گیلان برگزار شد و چگونگی اجرا و انجام سناریوی  آزمون خود راه اندازی نیروگاه گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و صورتجلسه مربوطه تهیه گردید.

مهندس حسن زاده گفت: در این آزمون در نظر بود با راه اندازی یکی از واحدها، باس بی برق ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه گیلان برقدار و از طریق این باس، خط ۲۳۰ کیلوولت و پست فومن (نفوت )  برقدار و متعاقب آن برخی از پستهای فوق توزیع غرب گیلان برقدار شوند لذا مقدمات لازم برای اجرای سناریو در نیروگاه گیلان ، دیسپاچینگ برق گیلان  و پست ۲۳۰ کیلوولت فومن (نفوت) کلید خورد.

رئیس اداره کنترل شبکه معاونت بهره برداری برق منطقه ای گیلان افزود: در این راستا مانورهای لازم در پست فومن با فرامین دیسپاچینگ گیلان انجام و در ادامه، مانورهایی برای بی برق نمودن باس ۸۱  در نیروگاه گیلان انجام شد. لیکن بدلیل خروج خودکار خط ۲۳۰ کیلوولت سیکل گیلان – لوشان از عصر روز قبل و خروج خط ۲۳۰ کیلوولت طارم- لوشان و نامساعد بودن شرایط جوی، مرحله بارگیری از واحد، بنا برتشخیص انجام نگردید و با در مدار قرار گرفتن واحد از مدار خارج شده ( G13) با سوخت گازوئیل و برقدار نمودن باس ۸۱ نیروگاه و قرائت مقادیر ولتاژی و اخذ منحنی های راه اندازی واحد  مربوطه با موفقیت به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: این سناریو از ساعت صفر بامداد آغاز و تا ساعت ۳:۱۵ بامداد ادامه داشت که در پایان ضمن تهیه صورجلسه آزمون مربوطه، از همه نمایندگان حاضر در اتاق فرمان واحد نیروگاه گیلان تقدیر و تشکر بعمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.