×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل کمیته امداد استان گیلان مطرح کرد:  بهره‌مندی ۲۳ هزار نفر از مددجویان از برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی

 

در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۳ هزار و ۲۰ نفر از مددجویان گیلانی از برنامه‌های فرهنگی–تربیتی و آموزشی بهره‌مند شده‌اند که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش گیلان پیام،عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده را یکی از برنامه‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد در کنار ارائه خدمات حمایتی و معیشتی توجه ویژه‌ای به ارتقاء سطح فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت دارد.

وی بابیان اینکه افزایش و تقویت مبانی فرهنگی مددجویان مهم‌ترین پیش‌نیاز برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصاد خانواده‌ها به شمار می‌رود افزود: مهم‌ترین خدمات فرهنگی در کمیته امداد فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و آموزش‌های لازم در زمینه‌های بهداشتی و روانی و اعتقادی مددجویان است.

اهرابی با اشاره به رویکرد اساسی کمیته امداد در حوزه فرهنگ و پایه‌ریزی تمامی برنامه‌ها بر مبنای آن خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها برای رشد معنوی و فرهنگی مددجویان به‌ویژه جوانان و نوجوانان و گسترش زمینه‌های تعمیق باورها و ارزش‌های دینی و همچنین رشد و شکوفایی استعدادها هرساله برای مددجویان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۳ هزار و ۲۰ نفر از مددجویان گیلانی از برنامه‌های آموزش خانواده بهره‌مند شده‌اند افزود: این برنامه‌ها برای آگاه‌سازی و آموزش مددجویان برای داشتن زندگی بهتر و درنتیجه پیشگیری از معضلات اجتماعی برگزارشده و نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

وی یکی از برنامه‌های تأثیرگذار و موفق این نهاد را اجرای طرح شوق زیارت باهدف تقویت و ارتقای باورهای دینی و روحیه خودباوری و ترویج سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری سه هزار و ۳۶ نفر از مددجویان گیلانی به مشهد مقدس و ۵۳ نفر هم به عتبات عالیات اعزام‌شده‌اند.

اهرابی با اشاره به اجرای دو طرح آموزشی وارثین و سدید در طول تابستان برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت گیلانی تصریح کرد: طرح وارثین ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پایه نهم و دهم است که به‌صورت یک دوره آموزشی دوساله در شش‌ترم، ترم اول در تابستان سال جاری در مشهد مقدس به مدت ده روز و پنج ترم بعدی به‌صورت آموزش‌های مجازی و غیرحضوری با شرکت ۴۲ نفر از دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی در توضیح طرح سدید هم بابیان اینکه این طرح ویژه دانشجویان و طلاب است که به‌صورت دوساله در قالب شش‌ترم که‌ترم اول به‌صورت آموزش حضوری ۱۵ روزه در مشهد مقدس و پنج ترم بعدی به‌صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود گفت: در سال جاری ۱۷ نفر از دانشجویان در این طرح شرکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه برگزاری طرح فلاح از دیگر برنامه‌های فرهنگی برای خانوارهای تحت حمایت است، افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری دو هزار و ۳۱۳ جلسه طرح فلاح در قالب جلسات مذهبی در منازل مددجویان باهدف ارتقاء سطح دینی و اعتقادی آن‌ها برپاشده است.

اهرابی اعزام ۶۵۳ نفر از مددجویان گیلانی به پیاده‌روی اربعین را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد در سال جاری برشمرد و ادامه داد: ۴۷۰ نفر هم به اردوی راهیان نور و سه هزار و ۴۳۵ نفر هم به اردوهای درون استانی اعزام‌شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی دائم و موقت تابستانی در سطح استان افزود: پنج هزار و ۵۳۱ نفر از مددجویان از برنامه‌های فرهنگی – تربیتی و آموزشی این کانون‌ها بهره‌مند شده‌اند.

اهرابی تصریح کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۶ هزار و ۱۹۲ نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب دینی تحت حمایت کمیته امداد گیلان خدمات فرهنگی، نشست هاو همایش‌های آموزشی و بصیرت افزایی دریافت کرده‌اند.

شایسته ذکر است در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۲۰ دانش‌آموز و دو هزار و ۲۷۲ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.