×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جلسه شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان:برگزاری نخستین جشنواره ایثار اجتماعی،یکی از دستاوردهای استان گیلان می باشد.

به گزارش گیلان پیام، عبدالله پاکاری،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مشاور وزیر کشور و به ریاست استاندار استان در محل استانداری گیلان برگزار شد،با بیان اینکه دهمین جلسه شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گیلان برگزار می شود،گفت:تاکنون ۵۶ مصوبه داشتیم که ۸۸ درصد مصوبات اجرایی شده و مابقی در حال پیگیری است.همچنین ۳۷ جلسه شهرستانی برگزار کردیم.

به گزارش ایثار گیلان،پاکاری،برگزاری نخستین جشنواره ایثار اجتماعی را یکی از دستاوردهای استان گیلان دانست و افزود:همزمان با یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در سال ۱۴۰۰،نخستین کنگره ملی میرزا کوچک خان را در گیلان برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، ساماندهی یادواره های شهدا و تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به خانواده های شهدای مدافع حرم را از دیگر اقدامات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان دانست و متذکر شد:با توجه به در پیش بودن ۲۲ اسفند، روز ملی بزرگداشت مقام شهدا ویژه برنامه های خوبی را تدارک دیده ایم.

پاکاری با بیان اینکه کلیه یک هزار و ۲۸۸ گلزار شهدای گیلان ساماندهی شده است،اضافه کرد: تنها سه گلزار شهدا در شهرستان های انزلی، لاهیجان و آستانه اشرفیه در دست پیگیری است و به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی خواستار تخصیص صددرصدی اعتبارات شهرستانی مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا شد و تاکید کرد:براساس ماده ۱۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران،نگهداری و رسیدگی گلزارهای شهدا بر عهده شهرداری ها،بخشداری ها و دهیاری هاست که از فرمانداران می خواهیم نسبت به اجرای این قانون اهتمام داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی در فروردین ماه سال ۹۸ خبر داد و یادآور شد:با توجه به شخصیت ملی شهید املاکی و سرداران گیلانی دفاع مقدس،خواستار تخصیص اعتبار ملی به منظور برگزاری با کیفیت تر یادواره ها هستیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.