×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تشریح برنامه های ستاد ” استقبال از بهار شهرداری رشت “

علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت برنامه های ستاد ” استقبال از بهار ” شهرداری رشت را تشریح کرد.

به گزارش گیلان پیام،علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت اقدامات مجموعه شهرداری رشت برای آغاز سال جدید را تشریح کرد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اینکه از ماه ها قبل ستاد استقبال از بهار در شهرداری رشت تشکیل شد اظهار کرد: با برگزاری جلسات منظم تقسیم وظایف بین مناطق، سازمان ها و واحدهای مختلف شهرداری صورت گرفت.

وی افزود: در آستانه سال نو با مشارکت کلیه واحدهای شهرداری حذف کلیه زوائد بصری از سطح شهر انجام می شود تا چهره شهر برای ورود گردشگران آماده شود.

بهارمست با اشاره به اینکه بیلبورد ها و استند های اطلاع رسانی در مبادی ورودی و سطح شهر برای اطلاع گردشگران نصب شده است گفت: چاپ و نصب بنر های مرتبط با عید نوروز برای اطلاع مسافران گرامی در مکان های تعبیه شده جانمایی خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به پاکیزگی و نظافت سطح شهر در آستانه سال جدید توضیح داد: پاک سازی مناطق پنج گانه رشت، حاشیه رودخانه ها، حاشیه تالاب عینک و زمین های بایر از ابتدای بهمن ماه شروع شده و تا آخر سال به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

بهارمست با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید لکه گیری آسفالت معابر سطح شهر با سرعت بیشتری انجام می شود بیان داشت: ترمیم جداول و کف پوش خیابان های سطح شهر، رنگ آمیزی ترافیکی خیابان های سطح شهر، ترمیم و تعویض علائم ترافیکی انجام می شود.

وی اذعان داشت: میوه شب عید و سایر ملزومات شهروندان نیز در غرفه های بازارچه های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی توزیع خواهد شد.

سرپرست شهرداری رشت نصب المان های نوروزی، طراحی و اجرای ۳۰ نقاشی دیواری، کاشت گل و گیاه در پیاده راه فرهنگی، پارک ها و میادین رشت را از دیگر اقدامات شهرداری برای آغاز سال جدید عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران می توانند کلیه پیشنهادات، انتقادات و مشکلات خود را از طریق سامانه ۱۳۷ به صورت شبانه روزی به ما منتقل کنند.

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت در گفت و گو واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت اظهار داشت: یکی از دغدغه های به جا شهروندان در نوروز گذشته نصب چادر از سوی مسافران در سطح شهر بود.

وی با اشاره به اینکه نصب چادر از سوی گردشگران در پارک ها و سطح شهر سیمای شهر را نامناسب می کند افزود: برای اقامت مسافران کمپینگ پارک ملت با ظرفیت ۱۳۰ سکو و همچنین کمپینگ تالاب عینک در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه دو پارک آسیاب در مجاور ترمینال رشت و یک پارک در پارک مسکن مهر نیز برای نصب چادر مسافران در نظر گرفته شده است گفت: امکانات لازم برای اسکان مسافران نظیر سرویس بهداشتی، آب خوری، روشنایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بررسی و بازسازی سرویس بهداشتی سطح شهر و پارک ها توسط مناطق و سازمان سیما، منظر و فضای سبز صورت می گیرد.

مقصودی تاکید کرد: نصب چادر از سوی مسافران تنها در پارک های تعیین شده میسر خواهد بود و این موضوع در مبادی ورودی شهر به مسافران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین از اسکان مسافران در ۱۵ مسجد سطح شهر با مشارکت و هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت خبر داد.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت ترمیم جداول، ترمیم مبلمان شهری، رنگ آمیزی و نقاشی دیواری، بازسازی آب نماهای سطح شهر، چاپ بروشورهای گردشگری و … را از دیگر اقدامات شهرداری رشت در آستانه سال جدید برشمرد.

مقصودی خاطرنشان کرد: پاک سازی خیابان ها و معابر سطح شهر نیز به صورت روزانه انجام می شود.

وی از شهروندان درخواست کرد زباله های آخر سال را به صورت منظم در جلوی اماکن مسکونی خود قرارداد دهند و از تخلیه زباله در حاشیه معابر شهر، رودخانه ها و تالاب عینک خودداری فرمایند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.