×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
در هفتاد و هشتمین جلسه شورا؛  بررسی افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت وسایل بازی شهر شادی / کمک به انجمن حمایت از بیماران کلیوی / طرح الزام شهرداری به ساماندهی مدیریت یکسان مراکز فرهنگی تابعه شهرداری

در هفتاد و هشتمین جلسه شورا افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت وسایل بازی شهر شادی، کمک به انجمن حمایت از بیماران کلیوی و طرح الزام شهرداری به ساماندهی مدیریت یکسان مراکز فرهنگی تابعه شهرداری و… در صحن شورا بررسی و اعلام وصول شد.

به گزارش گیلان پیام، رئیس شورای اسلامی شهر رشت از حضور چشمگیر و اثر گذار مردم رشت در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر نمود و اظهار داشت: حضور پرشکوه شهروندان در باران رشت قابل تقدیر است.

در ادامه فرهام زاهد در خصوص لایحه های کمک مالی به بیماران گفت: لایحه هایی نظیر کمک به انجمن حمایت از بیماران سرطانی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان قبلا مورد تاکید اعضای شورا بود ولی هنوز لایحه آن به شورا نرسیده است.

فاطمه شیرزاد نیز ضمن تقدیر از حضور شهروندان در راهپیمایی ۲۲ بهمن به روزهای پایان سال و توجه به زیباسازی شهر اشاره نمود و بیان داشت: با توجه به پایان سال لازم است، تصمیم جدی درباره ترمیم آسفالت و رفع چاله های شهر صورت گیرد.

سخنگوی شورا افزود: لازم است مدیران مناطق و سازمان عمران شهرداری به یک جلسه دعوت شوند تا اقدام جدی برای آسفالت و رفع چاله های شهر صورت گیرد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در این زمینه گفت: عوارض شهر شادی طی یک سال به شهرداری پرداخت می گردد و افزایش نرخ بلیت بطور متوسط ۲۰ درصد افزایش داشته است و تنها در چند مورد خاص وسایل بازی ۵۰ درصد افزایش داشته است.

اسماعیل حاجی پور نیز افزود: حضور پرشور مردم نشان داد، همواره مردم از مسئولان جلوتر هستند و امیدوارم مسئولان این حضور را به نحو شایسته ای جبران کنند.

عضو شورا افزود: مخالف کمک به سرمایه گذار نیستم ولی نه از جیب مردم. وی پیشنهاد داد، نرخ بلیت دستگاه ها کاهش و درعوض عوارض شهرداری کمتر دریافت گردد. و یا کل وسایل بازی تنها ۲۰ درصد افزایش یابد تا وسایل بازی که مورد تقاضای بیشتر هست در یک رنج قیمت باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت درباره این طرح توضیح داد: در حوزه مدیریت مراکز فرهنگی یک دستور العمل متناسب با سازمان فرهنگی را نداریم و مراکز فرهنگی زیر مجموعه شهرداری با تغییر مدیریت، اداره آن بین مناطق و سازمان فرهنگی تغییر می یابد.

عاقل منش افزود: بسیاری از مصوبات شورا در حوزه فرهنگی مصوب و به شهرداری ابلاغ می شود اما به دلیل عدم مدیریت واحد در این مراکز، نحوه اداره ساماندهی مراکز فرهنگی و اجرای برنامه ها مغفول می ماند و این طرح تلاش دارد یک مدیریت واحد برای اجرای برنامه های فرهنگی و اداره واحد اماکن فرهنگی اجتماعی در نظر بگیرد.

علیپور در این باره تصریح کرد: مراکز فرهنگی تحت مدیریت شهرداری به درستی اداره نمی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورا بر نظارت شورا بر عملکرد مراکز فرهنگی شهرداری تاکید کرد و افزود: مجتمع فرهنگی عینک بلااستفاده مانده است. در راستای استفاده بهینه از امکانات اقدام جدی داشته باشیم.

رییس شورا اظهار داشت: چون تعهدات مالی که به سازمان فرهنگی می رسد، عملا به سکون رسیده است. و سازمان در اجرای پروژه های خود باز مانده است و باید در این حوزه فکر جدی شود.

علوی افزود: امروزه فرهنگ نیاز به هزینه کرد دارد و سازمان فرهنگی هم نتوانسته از داشته های خود به خوبی استفاده کند. امروز بسیاری از اماکن فرهنگی ورزشی تحت امر شهرداری نگران کننده است و باید در مورد سیستم بهره وری آن باید اقدام جدی صورت گیرد و عملا سازمان فرهنگی تنها توانسته حقوق پرداخت نماید و تنها برنامه روز رشت را توانسته با ۱۰۰ میلیون تومان اجرا نماید.

سید امیر حسین علوی تصریح کرد: سازمان های شهرداری از داشته های خود به درستی استفاده نمی کند و نه توان درآمدزایی دارند و نه بهره وری بهینه از داشته ها دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز بیان داشت: بودجه سازمان فرهنگی برای سال جاری، ۱۲میلیارد تومان بوده که در ۹ ماه گذشته تنها ۲ میلیارد تومان به حساب سازمان پرداخت شده است.

عاقل منش افزود: از این مبلغ بخش زیادی صرف پرداخت حقوق شده و تنها ۹۵۵ میلیون تومان در بخش فرهنگی هزینه شده است.

وی با اشاره به بدهی های این سازمان در اجرای برنامه ها ادامه داد: سازمان فرهنگی ۸۰۰ میلیون تومان بدهی از سنوات قبل دارد و لازم است ماهانه اعتبار لازم برای سازمان فرهنگی در نظر گرفته شود.

عاقل منش پیرامون بودجه بخش ورزشی سازمان نیز گزارشی داد و گفت: ۵۱۲ میلیون تومان نیز در حوزه ورزشی سازمان فرهنگی بدهی دارد.

رمضانپور نیز در این زمینه بیان داشت: بررسی صورت وضعیت یک اداره در شهرداری نشان می دهد وضعیت اکثر سازمان ها نامطلوب است و اکثر سازمان ها برای پرداخت های مالی خود مشکل دارند.

عضو شورا با اشاره به کمبود منابع درآمدی شهرداری خواستار تشکیل یک کمیته تخصیص با نظارت شورا شد و افزود: درآمد شهرداری باید متناسب و با یک سیستم عدالت محور توزیع گردد تا اعتماد طلبکارها نیز بازگردد.

وی تاکید کرد: باید منابع درآمدی موجود بر اساس یک سیستم عدالت محور پرداخت گردد.

بهراد ذاکری نیز گفت: تازمانیکه شفاف سازی در هزینه کرد در شهرداری به درستی صورت نگیرد، همچنان درگیر مشکلات خواهیم بود.

عضو شورا تصریح کرد: در تهاترهای شهرداری و بدهی های شهرداری شفافیت وجود ندارد. در پروژه های عمرانی هم هزینه های غیر شفاف دیده می شود.

وی خواستار بررسی صورت وضعیت برخی از پروژه ها و هزینه کردها شد و افزود: لازم است یک هیات فنی حسابرس زیر نظر شورا تعیین شده و در این راستا پروژه ها و مبالغ هزینه کرد هر پروژه بصورت شفاف بررسی گردد.

ذاکری تاکید کرد: طلبکاران واقعی شهرداری هنوز نتوانسته اند مطالبات خود را دریافت نمایند. پیمانکاران خرد زیر بار این مطالبات و کاهش ارزش پول، له می شوند. شهرداری باید یک تصمیم جدی بگیرد و این وضعیت را جراحی نماید.

ذاکری با مقایسه بودجه عمرانی سال جاری و بودجه سال آتی گفت: امروز بودجه عمرانی سال آتی در کمیسیون عمران بررسی شد و میزان بودجه پروژه های عمرانی فاجعه است و کمتر از یک سوم سال جاری لحاظ شده است.

در جلسه امروز همچنین مخالفت فرمانداری پیرامون کمک به تیم های سپیدرود و داماش قرائت شد و رئیس شورا در این باره اظهار داشت: به این دلیل که این کمک ردیف بودجه مشخص نشده، فرمانداری اشکال وارد کرده است. و با توجه به حضور مدیر برنامه و بودجه شهرداری مقرر شد، لایحه مشخصی در این زمینه با کد مشخص بودجه برای کمک به شورای شهر ارسال گردد.انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.