×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد در سفر به گیلان خبر داد:  بهره مندی ۱۳۰ هزار مددجو در سال جاری از آموزش‌های مهارتی

در ۹ ماهه سال جاری، ۱۳۰ هزار مددجو از آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و خوداشتغالی بهره‌مند شده‌اند که جمعاً حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه درپی داشته است.

به گزارش گیلان پیام، مهر علی حق‌گویان، مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد طی سفر به گیلان در نشست تخصصی حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ازاهداف سفر خود به گیلان هدفمندتر کردن آموزش‌های مهارتی عنوان کرد و گفت: آموزش‌ها باید بر اساس توانایی و استعداد افراد و همچنین نیاز منطقه انجام شود و گیلان از ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال برخوردار است.

وی به ایجاد اشتغال از طریق بنگاه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما شناسایی بنگاه‌ها است، اگر بنگاهی اعلام کند که به نیروی کار در یک حوزه مشخص نیاز دارد بر اساس بانک اطلاعاتی خود، فرد موردنظر او را معرفی می‌کنیم اما اگر فردی با تخصص موردنیاز بنگاه وجود نداشته باشد، همان تخصص موردنظر را به مددجو آموزش داده و سپس معرفی می‌کنیم.

حق‌گویان بابیان اینکه برای بنگاه‌های که مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کنند بسته‌های تشویقی در نظر گرفته‌شده است خاطرنشان کرد: بر اساس بسته تشویقی تنظیم‌شده، هر بنگاهی که مددجویان کمیته امداد را بکار بگیرد، تا دو سال ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما که معادل ۲۳ درصد حقوق و مزایا است توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین به هر بنگاهی که مددجوی کمیته امداد را جذب کند تا سقف ۲۰ میلیون تومان به ازای هر نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و حداکثر تا پنج نفر جمعاً به مبلغ صد میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد آموزش‌های اشتغال مددجویان کمیته امداد را در سه مرحله شامل مقدماتی، مهارت‌آموزی و آموزش‌های طرح‌های خوداشتغالی عنوان کرد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری، ۱۳۰ هزار مددجو از آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و خوداشتغالی بهره‌مند شده‌اند که جمعاً حدود ۱۷ میلیارد تومان هزینه درپی داشته است.

حق‌گویان به توریست پذیری استان گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان از استان‌های توریست پذیر کشور است که در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری و مشاغل خانگی ظرفیت‌های بالایی دارد و ما تلاش می‌کنیم تا در این حوزه‌ها استان را تقویت و اشتغال بیشتری برای خانوارها ایجاد کنیم.

وی اجرای طرح راهبران اشتغال را یکی از طرح های جدید کمیته امداد عنوان کرد و افزود: راهبران شغلی تمامی مراحل ایجاد اشتغال برای یک مددجو ازجمله شناسایی و استعداد سنجی، مشاوره، انتخاب طرح، پیگیری وصول تسهیلات، پرداخت تسهیلات و اجرای طرح و درنهایت بازاریابی محصولات طرح ایجادشده را بر عهده می‌گیرند.

حق‌گویان با اعلام رضایتمندی از عملکرد کمیته امداد به‌ویژه در بحث آموزش افزود: با توجه به استقبال خوب بنگاه‌ها از به‌کارگیری مددجویان کمیته امداد، در نظر داریم تا اعتبارات بیشتری را در این زمینه به گیلان اختصاص دهیم.

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد به ظرفیت‌های اشتغال در منطقه آزاد بندرانزلی اشاره کرد و گفت: بنگاه‌هایی که در منطقه آزاد وجود دارند و بخواهند نیروهایی را در مهارت‌های خاص مشغول به کار کنند ما آموزش‌های تخصصی لازم را در همان زمینه به مددجویان خواهیم داد تا با تخصص و اطمینان وارد چرخه کار شوند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.