×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسایی و معرفی کارگاه های غیرمجاز خرید و فروش ضایعات بازیافتی سطح رشت

مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری از شناسایی ۵۹کارگاههای غیرمجاز خرید و فروش ضایعات بازیافتی در محدوده و حریم شهر رشت خبر داد.

به گزارش گیلان پیام،مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری از شناسایی کارگاههای غیرمجاز خرید و فروش ضایعات بازیافتی در محدوده و حریم شهر رشت خبر داد و اظهار داشت: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵، شهرداری ها می بایست از ایجاد و تاسیس کلیه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرها می باشند، جلوگیری و در صورت نیاز نسبت به پلمب یا تخریب این واحدها اقدام نمایند که در همین خصوص ۵۹ کارگاه غیرمجاز خرید و فروش ضایعات بازیافتی در سطح مناطق پنج گانه و حریم شهر رشت شناسایی شده اند.

بشردانش با اشاره به فعالیت های غیر مجاز این کارگاهها در سطح و حریم شهررشت تصریح کرد: بررسی فعالیت این واحدها در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد که اکثر این واحدها اقلام ضایعاتی را جمع آوری و خرید و فروش می کنند و بازیافت به معنای واقعی وجود ندارد.

وی افزود: شمار زیادی از این واحدهای جمع آوری و بازیافت اقدام به دپوی این ضایعات در حریم راه می کنند که این اقدام علاوه بر زشت کردن چهره شهر و آلودگی بصری باعث افزایش حیوانات موذی و شیوع بیماریهای واگیردار در سطح شهر می شود.

مدیر هماهنگی و نظارت خدمات شهر شهرداری با اشاره به صدور اخطاریه های متعدد به این واحد ها تصریح کرد: در طول سال چندین بار اخطاریه های متعددی برای این کارگاهها ارسال و در نهایت چند واحد به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی، ایجاد آلودگی صوتی و زیست محیطی و به تبع آن سلامتی شهروندان پلمب شدند.

وی همچنین با اشاره به درخواست سازمان حفاظت از محیط زیست در خصوص بررسی و شناسایی تمامی مراکز خرید و فروش ضایعات به جهت بازیافت در سطح شهر اظهار داشت: در همین راستا و در جهت کنترل اصولی این مراکز و ساماندهی آنها ۵۹ کارگاه غیرمجاز شناسایی و جهت اقدامت بعدی طی نامه ای به سازمان مذکور ارسال گردید.

بشردانش با تاکید براین امر که شروع فعالیت این واحدها در گرو اخذ مجوزهای زیست محیطی از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست می باشد گفت: یکی از مشکلات اصلی در این خصوص فقدان نظارت دستگاههای متولی براین امر می باشد که در صورت همکاری و تعامل بین این دستگاهها دیگر شاهد رشد و گسترش قارچ گونه این کارگاه ها نخواهیم شد./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.