×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دستگیری دو نفر از ضاربین محیط‌بانان گیلان /حال عمومی یکی از مجروحان وخیم است

در پی درگیری بین محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان و تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در محدوده پناهگاه حیات وحش سرخانکل تالاب بین‌المللی انزلی دو نفر از نیروهای یگان به شدت زخمی و یک نفر نیز به گروگان گرفته شد.

به گزارش گیلان پیام، در پی درگیری بین محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان و تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در محدوده پناهگاه حیات وحش سرخانکل تالاب بین‌المللی انزلی دو نفر از نیروهای یگان به شدت زخمی و یک نفر نیز به گروگان گرفته شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان از وخامت حال یکی از مجروحان این حادثه خبر داد و عنوان کرد:‌ شکارچیان با سلاح سرد و اسلحه شکاری به محیط بانان حمله کردند که در این درگیری دو نفر از نیروها از ناحیه سر و صورت مجروح و جهت مداوا سریعاً به بیمارستان امام خمینی(‌ره) صومعه‌سرا منتقل شدند.

ساسان اکبری‌پور با تأکید بر اینکه نیروهای محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست گیلان امروز در حین انجام وظیفه با این شکارچیان غیرمجاز برخورد کردند افزود: این اتفاق در حالی به‌وقوع پیوست که نیروها و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان در حین گشت‌زنی‌های خود با این شکارچیان متخلف برخورد کردند.

وی در مورد سرنوشت محیط‌بان به اسارت گرفته شده توسط شکارچیان نیز خاطرنشان کرد: با همکاری و مساعدت عوامل و نیروهای نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مربوطه محیط‌بان گروگان گرفته شده پس از مدتی آزاد شد اما شکارچیان متخلف از صحنه درگیری متفرق شده و فرار کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت: از همان ساعات اولیه درگیری، با اخذ دستور مقام قضایی، دستگیری شکارچیان متخلف در دستور کار قرار گرفته که در نهایت با کمک عوامل انتظامی دو نفر از ضاربین محیط بانان دستگیر شده و از آنان دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز نیز کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و فرماندار صومعه سرا به همراه برخی دیگر از مسئولین ستادی اندکی پس از حادثه در بیمارستان حاضر شده و ضمن عیادت از محیط بانان مجروح دستورات لازم را جهت پیگیری همه جانبه موضوع صادر کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.