×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نایب رییس شورای شهر رشت؛  اسناد مالکیت تاریخی خانواده های ابتهاج و میرفخرایی موجود است

نایب رییس شورای شهر رشت گفت: در اصالت مالکیت تاریخی سه پلاک ثبتی مورد بحث در استاد سرا به خانواده های ابتهاج و میرفخرایی هیچ تردیدی نیست و اسناد و مدارک مالکیت متقن موجود است.

 

به گزارش گیلان پیام، رضا رسولی رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری درجلسه کمیسیون عمران شورا که تحت تاثیر خبرهای تخریب خانه پدری هوشنگ ابتهاج بود، با اشاره به روز رشت، اظهار داشت: گرامیداشت این روز باید همراه با حفظ آثار فرهنگی و اصیل رشت باشد. آثاری که هویت شهر و شهروندان رشتی است را باید به نسلهای آینده منتقل کنیم.

هوشنگ ابتهاج از مفاخر شهر رشت می‌باشد

رسولی  بیان داشت: هوشنگ ابتهاج از مفاخر شهر رشت می‌باشد که در دنیای شعر و ادبیات همگان برای آثار وی احترام بسیاری قائل می‌باشند اما ما را چه می‌شود که با بیل و کلنگ به جان هویت فرهنگی خود افتاده ایم و خانه پدری این شخصیت گران‌بها را می‌خواهیم تخریب کنیم.

امیرهوشنگ ابتهاج درخشانترین ستاره بر تارک آسمان ادبیات معاصر ایران

وی امیرهوشنگ ابتهاج را درخشانترین ستاره بر تارک آسمان ادبیات معاصر ایران و از مفاخر شهر رشت دانست و افزود: از نکات جالب خانه ای که میخواهند تخریب کنند این است که دکتر سید مجدالدین میرفخرایی، متخلص به گلچین گیلانی خالق اثر باز باران نیز در همین خانه چشم به جهان گشوده و پسرخاله استاد هوشنگ ابتهاج می‌باشد.

رسولی با اشاره به مالک این ملک و حقوق مالکانه وی اظهار نمود: مالک فعلی این ملک از خانواده های اصیل و بسیار ارزشمند رشتی هستند و بنده برای حفظ ارزشهای گرانبهای این شهر به سوی ایشان دست یاری می‌طلبم.

نقش مسئولین در حفظ هویت فرهنگی شهر

نایب رییس شورای شهر رشت با اشاره به نقش مسئولین در حفظ هویت فرهنگی شهر افزود: در اصالت مالکیت تاریخی سه پلاک ثبتی مورد بحث در استاد سرا به خانواده های ابتهاج و میرفخرایی هیچ تردیدی نیست و اسناد و مدارک مالکیت متقن موجود است.

رییس کمیسیون عمران ادامه داد: با استاندار و مدیرکل محترم سازمان میراث فرهنگی استان نیز مذاکراتی انجام شد و این عزیزان در جریان موضوع قرار گرفتند. امیدوارم برای نجات این هویت فرهنگی تلاش همه جانبه ای شکل گرفته و شاهد زنده ماندن این خانه در محله قدیمی استادسرا باشیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.