×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان رشت :  ارتقاسرانه فضای کتابخانه ای برای کتاب وکتابخوانی با بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت

فرماندار شهرستان رشت گفت: اتمام کتابخانه مرکزی و توجه به این پروژه مهم سرانه فضای مطالعه و کتابخوانی در رشت را در حد چشمگیری افزایش می دهد.

به گزارش گیلان پیام،دکتر میرشمس مومنی زاده، فرماندار شهرستان رشت در جلسه کمیته بررسی پروژه های ملی با بیان اینکه سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان رشت پایین است، گفت: اتمام کتابخانه مرکزی و توجه به این پروژه مهم سرانه فضای مطالعه و کتابخوانی در رشت را در حد چشمگیری افزایش می دهد.

وی افزود: سرانه فضای کتابخانه در شهرستان بسیار پایین است، بنابراین بهره برداری ازپروژه کتابخانه مرکزی رشت اهمیت زیادی دارد و فضای خوبی برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی فراهم می کند.

وی با بیان این که اعتبارات و امکانات ما در سطح رشت و استان ناچیز است، اظهار داشت: برای ایجاد تحول و انجام کارهای اساسی اعتبارات شهرستانی کافی نیست و باید از منابع ملی بیشتر استفاده کنیم.

دکتر مومنی زاده بیان داشت: ضروریست تا مسئولان دستگاه ها، منابع ملی را در چارچوب وظایف شان شناسایی و ازطریق وزارتخانه مربوطه پی گیری کنند، همچنین می توان از ظرفیت نمایندگان مجلس برای این منظور بهره مند شویم.

فرماندار شهرستان رشت تاکید کرد: دستگاه های اجرایی بایستی به این مهم توجه داشته باشند که چه ظرفیت هایی را در وزارتخانه مربوطه خود دارند تا در جهت پیشبرد ماموریت هاازان استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فصل زراعی پیش رو و اهمیت توجه به کشاورزی خاطر نشان کرد: کشاورزی ومنابع اب در اقتصاد شهرستان بسیار مهم است ودر مباحث مربوط به کشاورزی بایستی از ظرفیت های وزارتخانه های ذیربط بیشتر استفاده کنیم.

در ادامه غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر در پروژه های عمرانی ملی یکی از متداول ترین مسائل و مشکلات در اجرای این گونه طرح ها است و شناسایی علل آن امری ضروری است .

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی گیلان، ملی و تنها ۱۳ درصد آن استانی است گفت: جذب اعتبارات ملی توسط مسئولان دستگاه های اجرایی می تواند زمینه توسعه پایدار و تکمیل طرح های نیمه تمام استان وبویژه شهرستان رشت را فراهم سازد.

در این جلسه ، طرح های ملی و پیشرفت کارها با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان رشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.