×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
جشن کودک و محیط زیست با حضور علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان پسماندهای شهرداری رشت

 

با همکاری سازمان مدیریت پسماند و شبکه تشکل های غیردولتی؛جشن کودک و محیط زیست در مدرسه پسرانه شکوه رشت به مناسبت هفته کودک برگزارشد.

به گزارش گیلان پیام،جشن کودک ومحیط زیست باحضور علیرضا حاجی پور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت مدیران موسسه گیلار تالاب های کاسپین، موسسه سبزآفرینان جوان وشبکه تشکل های غیردولتی محیط زیست و منابع طبیعی استان گیلان باویژه برنامه های هنری وآموزشی در دبستان شکوه شهررشت برگزارشد‌.

دراین مراسم علیرضاحاجی پور به کودکان تاکید کرد با تفکیک زباله از مبداء در راستای دستیابی به محیط زیست سالم و پاک توجه نمایند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت به بحث آموزش رعایت حفظ محیط زیست از طریق کودکان بعنوان سفیران محیط زیست بیان کرد: اولین گام ازمراحل مدیریت صحیح پسماند آموزش وفرهنگ سازی است که باتوجه به اقتضاء شکل گیری شخصیت کودک و نوجوان تاثیر بسزایی در آینده شهر و کشورخواهد داشت چنان که این اتفاق در وهله اول با سرمایه گذاری برکودکان دراغلب کشورهای توسعه یافته روی داده است از این لحاظ به مناسبت روز جهانی کودک با همراهی گروه های نمایشی و اجرائی در مدرسه غیرانتفاعی شکوه اقدام به برگزاری چنین برنامه ای نمودیم‌. تکرار چنین برنامه هایی در راستای آموزش تفکیک زباله از مبداء به دانش آموزان در مدارس مختلف و انتخاب کودکان به عنوان پاکیار ارتباط موثری بین مدارس و رابطین سازمان برقرار نموده است البته بواسطه گستردگی این کار نیازمند مدیریت صحیح با همکاری کلیه اصناف وادارات نیز میباشد. هرگام کوچک روبه جلو دراین مسیرکمک بزرگی برای آیندگان است.

علیرضا حاجی پور در پاسخ به ارزیابی بازخورد اجراء این برنامه ها ازسال گذشته اظهارداشت: آمار روبه رشد جمع آوری زباله های خشک نشانگرتاثیرگذاری چنین برنامه هایی است. سعی داریم برای رسیدن به موفقیت های مد نظر هر روز بهتر از روز قبل شروع شود. در مجموع می توان گفت آمار اقدامات موثر در این رابطه نسبت به گذشته دوچندان شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند رشت در بحث افزایش تعامل سازمان های مردم نهاد و گروه های هنری باسازمان در ارتباط با فعالیت های گسترده تربیان کرد: درطی سال های اخیر برنامه های مختلف محیط زیستی و هنری با مشارکت سازمان پسماند و NGOها درسطح شهر انجام گرفته است که افزایش آمار جمع آوری زباله های خشک گویای تاثیرگذاری آموزش چهره به چهره درب منازل می باشد./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.