×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر کل محیط زیست گیلان:  آمادگی واگذاری پروژه زیستگاه مرال ماسال به بخش خصوصی

مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به پروژه احداث زیستگاه حفاظتی، گردشگری مرال گفت: در صورتی که بخش خصوصی کارآمد به ویژه در سطح بومیان منطقه وجود داشته باشد، آمادگی داریم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار نماییم.

به گزارش گیلان پیام، قربانعلی محمدپور در جلسه کارگروه پسماند شهرستان ماسال با بیان اینکه امروز مشکلات زیست محیطی استان و کشور بر کسی پوشیده نیست، افزود: آنچه که بیشتر محیط زیست استان را تحت تاثیر قرار داده است، ورود سالیانه ۳۵ میلیون گردشگر به استان است و به تبع آن میزان تولید زباله استان هم افزایش می یابد، به طوری که روزانه حدود ۲۶۰۰ تن زباله در استان تولید می شود و این زباله نیز با بدترین وضعیت زیست محیطی دفع می شود.

وی با اشاره به عدم اجرای برخی از مصوبات کارگروه پسماند، گفت: اولین سوال این است که چرا نتوانسته­ ایم این معضل را کنترل کنیم؟ چرا باید مصوبات اجرا نشده داشته باشیم؟

مدیر کل محیط­ زیست گیلان با بیان اینکه قانون و برنامه های پنج ساله نیاز به پشتیبانی جهت اجرا دارد و اگر کسی به برنامه عمل نکرد باید پاسخگو باشد، گفت: برای حل معضل پسماند استان ۳ کارخانه کمپوست در لاکان، تالش و لاهیجان در حال راه اندازی است.

محمد پور با انتقاد از وضعیت تفکیک زباله در شهرهای ماسال و شاندرمن در زمینه تفکیک زباله از مبدا، گفت: در حالی که میانگین تفکیک زباله در شهرهای استان ۴۰ درصد است اما این میزان در دو شهر ماسال و شاندرمن در خوشبینانه ترین حالت ۱۷ درصد است که بسیار پائین است.

وی با تقدیر از پروژه پاکسازی ییلاقات ماسال از زباله، گفت: اجرای مناسب پروژه پاکسازی ییلاقات ماسال، موجب شده است این پروژه در سطح کشور زبانزد شود و امیدواریم این پروژه همچنان تداوم داشته باشد.

آمادگی محیط زیست برای واگذاری احداث زیستگاه حفاظتی، گردشگری مرال به بخش خصوص

مدیر کل محیط زیست گیلان با اشاره به پروژه احداث زیستگاه حفاظتی، گردشگری مرال، تصریح کرد: با توجه به محدودیت مالی دولت، در صورتی که بخش خصوصی کارآمد به ویژه در سطح بومیان منطقه وجود داشته باشد، آمادگی داریم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار نماییم.

محمد پور همچنین با اشاره به معضل سگ های ولگرد به ویژه در شهر ماسال، گفت: شهرداری ها باید بر اساس تفاهمنامه های ابلاغی  با مشارکت دامپزشکی نسبت به عقیم سازی سگ های ولگرد اقدام کنند و از مسئولان شهری انتظار می رود که این موضوع  را در اولویت کلری خودشان قرار دهند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.