×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان: بارگیری بیش از ۷۰ درصدی پستهای انتقال برق

 

مهندس  بلبل آبادی: شرایط بارگیری شبکه انتقال در پیک تابستان سال ۹۷ نشان می دهد که از ۱۲ پست انتقال منصوبه و در حال بهره برداری در سطح استان گیلان، ۸ پست بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند.

به گزارش گیلان پیام ،مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با اشاره به وضعیت استان گیلان و وضعیت نیروگاههای استان و میزان تولیدشان گفت:شرایط بارگیری شبکه انتقال در پیک تابستان سال ۹۷ نشان می دهد که از ۱۲ پست انتقال منصوبه و در حال بهره برداری در سطح استان گیلان، ۸ پست بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند. به عبارتی ۶۷ درصد از پستهای شبکه انتقال در پیک تابستان سال ۹۷ ، بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند. در حالی که مطابق استانداردهای تعریف شده نباید بالای ۷۰ درصد از ترانسفورماتورها یا پست ها بارگیری داشته باشیم، از پست های فومن و سیاهکلده لاهیجان، ۹۰ درصد و بالای ۹۰ درصد بارگیری انجام شد.

وی تصریح کرد: برای حل مشکل شبکه انتقال، برنامه ریزیهای لازم انجام شده که احداث یک دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت برای غرب کلان شهر رشت، احداث یک دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت برای شرق شهرستان انزلی و احداث یک دستگاه پست ۲۳۰ کیلوولت برای شهر هشتپر از جمله این اقدامات می باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص شرایط بارگیری شبکه فوق توزیع مرکز استان گفت: همچنین شرایط بارگیری شبکه فوق توزیع در مرکز استان گیلان در پیک تابستان سال ۹۷ نشان می دهد  که از ۱۸ پستی که در شهر رشت و اطراف آن وظیفه تامین انرژی مرکز استان را عهده دار هستند، ۱۲ پست بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند. به عبارتی در این بخش نیز،  ۶۷ درصد از پستهای شبکه فوق توزیع ، بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند. این در حالی است که از پست طالقانی بیش از ۱۰۹ درصد، از پست شهید قلی پور بیش از ۱۰۳ درصد و از پست رشت شمالی بیش از ۸۸ درصد بارگیری شده است.

وی افزود: شرایط بارگیری شبکه فوق توزیع غرب استان در پیک تابستان سال ۹۷ نشان می دهد که از ۱۷ پست فوق توزیع ، ۹ پست بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند. به عبارتی ۵۳ درصد از پستهای شبکه فوق توزیع غرب استان ، بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند.

عظیم بلبل آبادی با اشاره به وضعیت شبکه فوق توزیع شرق استان در پیک تابستان سال ۹۷ گفت:شرایط بارگیری شبکه فوق توزیع شرق استان در پیک تابستان سال ۹۷ نشان می دهد که از ۱۴ پست فوق توزیع ، ۹ پست بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند. به عبارتی ۶۴ درصد از پستهای شبکه فوق توزیع شرق استان ، بالای ۷۰ درصد بارگیری شده اند. این در حالی است که از پست لشت نشا بیش از ۹۴ درصد، از پست شهید انصاری لنگرود بیش از ۸۳ درصد و از پست چابکسر بیش از ۹۲ درصد بارگیری شده است. این وضعیت بیانگر پرباری پستهای گیلان است که اگر سرمایه گذاری در این بخش اتفاق نیفتد شرایط به مراتب حادتر و مشکل تر خواهد بود. در واقع وضعیت شبکه انتقال شرکت برق گیلان نشان می دهد نیاز به سرمایه گذاری در این بخش واقعا ضروری و اجتناب ناپذیر است./انتهای پیام

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.