×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت خبر داد:  تعرفه شده دو مکان از سوی شهرداری برای استقرار کیوسک سنجش هوای رشت

در نود و نهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با به ریاست دکتر رسولی رییس کمیسیون و با حضور طیبه بینا مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت به وضعیت آلودگی هوای استان و بهره برداری از تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوا پرداخته شد.

به گزارش گیلان پیام، مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت بیان داشت: در حال حاضر محل استقرار ایستگاه سنجش میزان آلاینده های هوای رشت داخل محوطه ی سازمان محیط زیست گیلان واقع در خیابان رسالت است.

طیبه بینا خاطرنشان کرد: از آنجا که این منطقه از فضای سبز نسبتا مناسب و تراکم آلودگی کمی در مقایسه با نقاط آلوده ی هوای شهری رشت برخوردار است لذا نمی توان نتایج دستگاه سنجش را به کل شهر رشت تعمیم داده و نتایج حقیقی درستی بدست آورد.

وی ارگان متولی احداث ایستگاه سنجش میزان آلاینده های هوای رشت را سازمان حفاظت محیط زیست استان گیلان عنوان کرد و گفت: هزینه خرید و احداث دستگاه سنجش آلایندگی هوای شهر رشت۳ میلیارد تومان و هزینه نگهداری سالانه دستگاه سنجش آلایندگی هوای رشت حدود ۵۰-۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری رشت یادآور شد: طبق مصوبه ی سال ۱۳۸۹ شورای اسلامی شهر رشت، ایستگاه سنجش آلایندگی از سال ۱۳۹۰ راه اندازی گردیده، از آنجا که مکان های پیشنهادی برای استقرار ایستگاه سنجش مورد توافق واقع نشد لذا نهایتاً ایستگاه مربوطه در محوطه ی اداره کل محیط زیست گیلان واقع شده است.

طیبه بینا در خصوص مناطق پیشنهادی محیط زیست برای جانمایی کانکس سنجش آلایندگی شهر رشت تصریح کرد: با توجه به میزان آلایندگی سنجش شده، ۱۴ ایستگاه پیشنهاد شده، که ۵ ایستگاه میدان مصلی، میدان شهید انصاری، میدان نیروی دریایی، فلکه گاز و میدان رازی با وضعیت کیفی خوب سنجش شده است.

وی در خصوص مکانهای مورد تایید شهرداری رشت برای استقرار کیوسک سنجش هوایی رشت بیان داشت: میدان جانبازان زیر پل عابر پیاده و میدان نیروی دریایی پیاده رو جلوی مدرسه شهید نوبخت، مکان های تعرفه شده از سوی شهرداری برای استقرار این کیوسک هاست.

شایان ذکر است نود و نهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی دو مصوبه برای جانمایی و نصب ایستگاه سنجش هوا داشت؛ که این مکان آنها در میدان یخسازی و جانبازان می باشد، البته ایستگاه جانبازان در حال تحویل است.

همچنین رایزنی حوزه محیط زیست شهرداری رشت با اداره کل محیط زیست استان گیلان برای جانمایی و مکان یابی تخصصی در زمینه ۵ ایستگاه دیگر نیز در حال انجام است که در آینده نزدیک این مکان ها با محوریت انسان های پیاده، مکان های پر تردد، شلوغ و صنعتی به شورا تعرفه آن خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.