×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری :  اعتقاد به پژوهش نیازمند فرهنگسازی عمومی است

 

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعتقاد به پژوهش را نیازمند فرهنگسازی در ابعاد گسترده خواند و گفت: باید در تربیت نیروی انسانی،افزایش کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش گیلان پیام،سورنا ستاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با محوریت آموزش،پژوهش،فناوری و نوآوری در استانداری گیلان برگزار شد؛ به تاثیر فناوری در توسعه صنعت و افزایش اشتغال اشاره و اظهار داشت: اقتصاد پایدار با بهره گیری از پژوهش،دانش روز و تکنولوژی محقق می شود.

وی کیفیت افزایی در تولید،مهاجرت معکوس نخبگان و حفظ ظرفیت جوانان را یک ضرورت دانست و افزود: باید اکوسیستمی در استان ایجاد شود که حفظ منافع استانی و اجزای آن با هم افزایی ارکان تولید محقق شود.

ستاری اعتقاد به پژوهش را نیازمند فرهنگسازی در ابعاد گسترده خواند و گفت: باید در تربیت نیروی انسانی،افزایش کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار تلاش بیشتری داشته باشیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در اقتصاد نفتی تنها تکیه گاه درآمدی ، پول است که علیرغم باور عمومی تاثیر این منبع در روند توسعه کارآمد نبوده بلکه کارآفرینی و بهره گیری از ظرفیت های طبیعی و مطالعاتی می تواند کیفیت در اقتصاد را به همراه آورد.

وی تاکید کرد: باید نمونه های موفق صنایع و تولیدات در دیگر استان ها با دقت رصد شود تا الگویی موفق برای صنایع نوظهور باشد.

ستاری ایده شهر هوشمند را از مهمترین اهداف بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری اعلام کرد و بیان داشت: در اجرای این طرح توان علمی دانشگاهیان و دانش پژوهان می تواند نتایج موثری را به دنبال داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان از صاحبان صنایع خواست تا جریان تولید را با پژوهش،فناوری و نوآوری همراه کنند و سرمایه خود را با انجام فعالیت های ابتدایی و معمول با خطر رکود مواجه نکنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.