×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
در پنجاه و هفتمین جلسه شورا ؛  ۶ نفر از بین نامزدهای پست شهردار انتخاب شدند

پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر رشت با دستور جلسه رای گیری برای بررسی سوابق ۶ نفر از نامزدهای پیشنهادی تصدی پست شهرداری رشت در تالار شورا برگزار شد.در پایان رای گیری مقرر شد، برنامه های آقایان: موسوی، عبدالهی، ساغری، مبصر، مقدادی و نیک فهم بررسی گردد.

به گزارش گیلان پیام،ریاست شورای شهر رشت، اصحاب رسانه ها را یار دوازدهم شورا خطاب کرد و گفت: از خبرنگاران انتظار می رود در انعکاس درست مطالب تلاش نموده و اخبار شورا را با صداقت، دیانت منعکس نموده و عدالت را در نوشتار خود رعایت نمایند و خبرنگاران به اعضای شورا کمک کنند تا در انجام وظایف قانونی درست عمل کنند.

امیر حسین علوی به فضای رسانه ای در آستانه انتخاب شهردار اشاره نمود و تصریح کرد: فضای این روزهای رسانه ها آمیخته به تهمت و دروغ های نارواست. ولی چنین فضایی در ذهن اعضای شورا تاثیری ندارد ولی ممکن است در ذهن شهروندان تاثیر ناصوابی داشته باشد. امروز همه در یک کشتی نشسته ایم و سرنوشت مشترکی داریم. بنابراین اصحاب رسانه کمک کنند تا منتخبین مردم بتوانند به انتخاب درستی برسند.

در ادامه جلسه، رضا رسولی عضو شورای شهر رشت به عنوان یکی از نامزدهای تصدی پست شهرداری از حضور خود به عنوان یکی از نامزدهای شهردار انصراف داد. اما پیش از آن مکتوبه ای حاوی شاخصه ها و معیارهای انتخاب شهردار تقدیم شورای شهر رشت نمود و از تدوین کنندگان این دستورالعمل تقدیر نمود.

رضا رسولی با اشاره به حضور خود در دور چهارم شورای شهر رشت، اظهار کرد: در سال های گذشته در سال ۹۲ که به انتخاب شهردار می پرداختم، شاخص هایی برای جایگاه شهردار درنظر گرفتیم تا با یک ساختار شفاف و مشخص و معیار های سنجیده به گزینه های بهینه برسیم.

وی افزود: تجربه گذشته این بود که هر نامزد فرصت داشته باشد تا با مذاکره و گفتگو سوابق خود را به اعضای شورا معرفی نماید و با مناسباتی که بین اعضای شورا بوجود می آید، تلفیق این دو می تواند ما را به نتیجه مطلوب برساند.

وی با ابراز تاسف از تعدد انتخاب شهردار در دو دوره اخیر بیان کرد و افزود: در این دوره با پدیده ای مواجه شدیم که انتخاب شهردار به دلیل عدم حضور چشمگیر شخصیت هایی در حد کشوری، انتخاب را مشکل تر کرده است. شاید ناشی از فضای حاکم بر کشور و فضای حاکم در شورا بوده است. خود بنده به عنوان دانشجوی دکترای شهرسازی و دو دور سابقه حضور در شورا به این نتیجه رسیدم، می توانم به عنوان یک گزینه شهردار در کنار سایر گزینه ها قرار بگیرم و با مشورت با دیگران به عنوان یکی از نامزدهای شهردار از بین ۱۹ گزینه اعلام آمادگی کرده ام.

وی از ادامه حضور انصراف داد و افزود: تجربه دوران نصرتی، فضای همدلی و اتحاد بین اعضای شورا برای شهر آسیب دیده رشت بود. اگرچه اختلاف نظرهایی بین اعضای شورا وجود دارد، ولی امیدوارم شهردار با شاخصه های درستی انتخاب گردد.

رسولی در پایان صحبت خود، شاخص های انتخاب شهردار را تقدیم اعضای شورا نمود و ابراز کرد: این معیارها توسط یک تیمی از دوستان دانشگاهی و برخی از مشاوران کمیسیون عمران شورا تهیه شده است.

بهراد ذاکری، دیگر عضو شورای شهر رشت نیز پیرامون انتخاب شهردار رشت گفت: با شرایط موجود آقای رسولی از ادامه نامزدی در تصدی شهرداری انصراف دادند و امیدواریم همچنان از حضور ایشان در شورا بهر مند گردیم.

عضو شورا از هیات رئیسه شورا خواست تا مراحل انتخاب شهردار شفاف و با حضور اصحاب رسانه برگزار گردد و افزود: اینکه در جلسه هیات رئیسه روز شنبه شرکت نکردم، این است که انتخاب شهردار در رشت متفاوت است. فضایی حاکم شده که شهروندان دغدغه دارند. بحث های مبهمی ایجاد شده که مردم به نحوه انتخاب حساس شده اند بنابراین پیشنهاد می شود، پروسه انتخاب شهردار در جلسات علنی برگزار شود، انتخاب شهردار شفاف صورت گیرد و به این علت در جلسه شرکت نکردم.

عضو شورا ادامه داد: با توجه به کثرت نامزدها، پیشنهاد می شود به جای ۵ نفر برای ۷ نفر رای گیری شود و روزمه تعداد بیشتری در صحن شورا بررسی شود.

در ادامه جلسه، رئیس شورا تاکید کرد که پروسه انتخاب شهردار در یک فضای شفاف صورت می گیرد و جلسه هیات رئیسه نیز که قصد داشت روزمه نامزدها را بررسی کند به دلیل عدم به حد نصاب رسیدن اعضا، تشکیل نشده است.

علوی ادامه داد: از بین گزینه هایی که تعرفه شده اند، دو نفر یعنی آقایان رسولی و قاسمیان انصراف داده اند و آقای نیکزاد نیز برنامه ای ارایه نداده است. بنابراین از بین ۱۷ گزینه باقی مانده امروز برای ۶ نفر رای گیری می شود تا افرادی که رای آورده اند، در صحن علنی برنامه هایشان بررسی شده و فرصت تعرفه خود را داشته باشند.

پس از رای گیری از ۱۱ عضو حاضر در شورای شهر رشت و قرائت آرای ماخوذه نصف بعلاوه ۱ اعضا، در نهایت آقایان مسعود موسوی، حامد عبدالهی، رضا ساغری، علی مبصر، مقدادی و بهزاد نیک فهم رای آورده و مقرر شده روز سه شنبه نامزدها برنامه های خود را ارایه داده و پس از بررسی رزومه ایشان، روز چهارشنبه رای گیری نهایی برای انتخاب شهردار صورت گیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.