×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:  پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌ قیمت برای جبران خسارات سیل در گیلان

 

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان حادثه سیل اظهار کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می شود.

به گزارش گیلان پیام، نشست بررسی ابعاد سیل اخیر در گیلان و آثار سوء آن با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ،محمدرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور و حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست هریک از دستگاه های عضو ستاد بحران به بیان اقدامات خود در سیل اخیر و میزان خسارت وارد شده به ابنیه و تاسیسات زیربنایی و روبنایی پرداختند.

دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان با تقدیر از مسئولان کشوری به جهت پیگیری های مستمر و سفر به گیلان جهت ارزیابی میزان خسارت اظهار داشت: خوشبختانه هم افزایی مطلوبی برای حل مشکلات پیش آمده در استان وجود دارد.

وی از مسئولان خواست تا در جهت بهبود وضعیت پیش آمده و بازسازی تخریب ها با نگاهی خردمندانه و پشتکاری جهادی تلاش کنند.

محمدرضا تابش نیز در ادامه با اشاره به حجم خسارت وارد شده به استان به ویژه در بخش پل ها و محورهای مواصلاتی گفت: برای رفع این مشکل و کاهش نگرانی های عمومی تسهیلات بلاعوض ۴درصد برای روستاییان و ۵درصد برای شهرنشینان در نظر گرفته شده که در روزهای آتی اقدامات اولیه آن صورت می گیرد.

دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در ادامه بهه ارزیابی خود از میزان خسارت سیل اخیر در دو استان گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت:خوشبختانه عزم مسئولان استانی برای حل این معضل بسیار مطلوب است و تعامل خوبی برای کاهش بحران در دو استان وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه سیل در گیلان به ابنیه ،زیرساختها و مزارع خسارات بسیاری وارد کرده، افزود: بخشی از خسارات به مردم واردشده که توسط هیئت دولت در حال ارزیابی است.

نوبخت با اشاره به کمک‌های دولت به آسیب دیدگان این حادثه تصریح کرد: بخشی از کمک‌های دولت بلاعوض بوده و بخشی به‌صورت تسهیلات ارزان پرداخت می شود.

وی با تأکید به اینکه برآوردهای اولیه خسارت ناشی از سیل توسط استانداری گیلان و مازندران حداکثر تا بعدازظهر فردا اعلام میشود بیان کرد: در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گزارشی از مشکلات به وجود آمده را مطرح می کنم تا تقسیم‌کار و تخصیص بودجه در اسرع وقت انجام می‌شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.