×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان :  توسعه حمل و نقل ریلی در صادرات کالا از طریق بنادر گیلان بسیار موثر است

استاندار گیلان با بیان اینکه حمل و نقل بخشی از بازار و اقتصاد محسوب می‌شود گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در صادرات کالا از طریق بنادر گیلان بسیار موثر است.

 

به گزارش گیلان پیام،دکتر مصطفی سالاری با اشاره به بررسی پیامدهای پیمان سپاری ارزی بر میزان صادرات غیرنفتی و فضای کسب و کار کشور در این جلسه افزود: تسهیل صادرات یکی از اهداف اصلی کشور محسوب می‌شود اما در شرایط کنونی کنترل بازار داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و رویکرد دولت کنترل ارز ناشی از صادرات است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در تنظیم سندهای آمایش باید به صورت مشترک تمام جوانب را در نظر بگیریم اظهار داشت: برای تجار حمل و رساندن به بازار هدف با هزینه کمتر در اولویت قرار دارد و فراهم کردن زیرساخت‌ها تعیین کننده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه حمل و نقل مسافر در اولویت دوم خطوط ریلی قرار دارد گفت: برای احداث بندر کاسپین سرمایه‌های بسیاری صرف شده تا استان گیلان بهره لازم را از این ظرفیت ببرد و اتصال راه آهن قزوین-رشت به این بندر و انزلی برای ما بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین-رشت نسبت به خطوط ریلی مجاور از ظرفیت بیشتری برای حمل کالا برخوردار است گفت: با تکمیل راه آهن قزوین-رشت و اتصال آن به بنادر انزلی و کاسپین شاهد توسعه صادرات و حمل و نقل کالا خواهیم بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.